מתקפת הטילים בחג

רוסיה מגיבה ליאיר לפיד על הגינוי: "ישראל העלימה עין"

ברוסיה לא ממש אהבו את הגינוי של ראש הממשלה הישראלי למתקפת הטילים שלה - בחג על מספר ערים באוקראינה. לדברי הרוסים, "ישראל העלימה עין מרציחות של 'ניאו-נאצים' בערים אחרות באוקראינה" (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אישה מפונה מבית המופגז בקייב, היום (צילום: רשויות החירום באוקראינה)

רוסיה שיגרה במהלך החג קרוב למאה טילים על מספר ערים אוקראיניות וזאת כנקמה על הריסת הגשר בין קרים לרוסיה על ידי האוקראיניים, מנהיגי העולם גינו את התקיפה הרוסית, כולל ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד, ברוסיה לא אהבו את הגינוי ותקפו.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', גל הטילים הראשון, החל לקראת השעה שמונה בבוקר, כאשר האזעקות הופעלו - ולאחר דקות נשמעו פיצוצים עזים ממספר מקומות בעיר ועשן החל להיתמר מעל לקייב, לאחר מכן בשעה תשע ובשעה עשר, הפיצוצים המשיכו, ומאז החלו טפטופים של פיצוצים לאורך היום לכיוון קייב.

ראש הממשלה יאיר לפיד גינה בחריפות את מתקפת הטילים הרוסית ואמר: "אני מגנה בתוקף את התקיפה הרוסית על אוכלוסייה אזרחית בקייב ובערים נוספות באוקראינה. אני שולח תנחומים כנים למשפחות ההרוגים ולעם האוקראיני", גם נשיא ארה"ב ביידן גינה את התקיפה הרוסית.

הטילים על קייב, הבוקר (סעיף 27א)

השגרירות הרוסית בישראל לא אהבה - בלשון המעטה את הגינוי והעמידה לצד אוקראינה ושיגרו הודעה: "ישראל בחרה לעמוד מנגד כשבשמונה השנים האחרונות אוקראינה תקפה את האזרחים בדונבאס".

עוד הוסיפו בשגרירות: "ישראל העלימה עין מהתקיפה הרצחניות על פליטים מחרקוב ומרציחות של 'ניאו-נאצים' בערים אחרות באוקראינה, מהתקיפה על גשר קרים ומפשעים נוספים שביצעה הממשלה בקייב".

יצוין, כי מחוץ לשגרירות הרוסית בישראל, מתקיימת בשעה זו מחאה עם עשרות משתתפים, המוחים נגד הטילים שרוסיה שיגרה לכיוון אוקראינה בחג.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר