הסופה הקשה בנפאל

"הגענו אליהם ברגע האחרון"; שליח חב"ד מספר על הסיוע לישראלים שנתקעו

בהרי נפאל התרחשה סופה שהותירה מספר מטיילים יהודים תקועים במלון | שליח חב"ד המקומי, הרב חזקי ליפשיץ דאג לחלץ את התקועים ומספר ל'כיכר השבת' על הרגעים הקשים (חדשות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הרב חזקי ליפשיץ (צילום: בית חב"ד קטמנדו)

כבר מערב יום הכיפורים תקועים עשרות מטיילים בהרי ההימלאיה בנפאל, מבלי יכולת להיחלץ ולחזור לקרקע בטוחה, וזאת בעקבות סופה רצינית שהתחוללה במקום ופגעה קשות בדרכים. בין התקועים במקום גם ישראלים שבאו לטייל באזור.

מי שנחלץ לסייע, הוא שליח חב"ד המקומי, הרב חזקי ליפשיץ, שעושה ככל יכולתו על מנת לסייע לתקועים ולהביא להם את כל צורכיהם כולל ארבעת המינים.

בשיחה לכיכר השבת אמר הרב חזקי ליפשיץ: "אני מאמין שמחר-מחרתיים יצליחו לשלוף את כל הישראלים כי הדרכים נהרסו ואי אפשר לחזור בהליכה. צריך להבין שהסופה גרמה למפולות, הזיזה כבישים מהמקום, דרכים נפלו, יש מקומות שיקח הרבה זמן לשקם".

הרב חזקי בטיסת חילוץ (צילום: בית חב"ד קטמנדו)

במהלך ימי חג הסוכות הרב חזקי וצוות בית חב"ד שלו עמלו לחלץ כמה שיותר ישראלים שנתקעו בהרים ולמי שהחליט להישאר במלון שלו עד שתחלוף הסערה הם דאגו לכל המצטרך.

בנוסף, בית חב"ד עזר ביצירת קשר בין המשפחות בארץ לקרוביהם שנתקעו זאת לאחר שרשתות התקשורת באזור קרסו.

הרב חזקי עסוק בלהציל חיים (צילום: בית חב"ד קטמנדו)

"בנס גדול, אחרי שעות ארוכות של חושך מוחלט וכפור מטורף בהרים הצלחנו להגיע אל קבוצה ישראלית שאיבדה את הדרך והייתה באפיסת כוחות", מספרת אשתו של חזקי, גב' חני ליפשיץ, "חזקי דואג לכל אחד שסוטה בטעות מהדרך, שחולה במחלת גבהים, שקדחת הדנגי משתלטת עליו, שנפל ונחבל. הוא לא מספר לאף אחד שהוא לא ישן בלילות מדאגה ואת האוכל שלו הוא אוכל תמיד קר. לא משנה כמה פעמים חיממתי לו. פשוט כי אין לו זמן".

לנו נותר רק להתבונן מהצד וללמוד על הצלת נפש מישראל ועל אהבת ישראל טהורה.

(צילום: בית חב"ד קטמנדו)
ארבעת המינים גם בהרים הגבוהים (צילום: בית חב"ד קטמנדו)
סופה התחוללה באזור. מטיילים ליד ההרים (צילום: בית חב"ד קטמנדו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר