המלחמה באוקראינה נמשכת

דיווח בארה"ב: זלנסקי דרש סיוע, ביידן התעצבן ו"השתולל"

על פי דיווח אמריקני, במהלך שיחה בין זלנסקי לביידן לפני כארבעה חודשים, נשיא ארה"ב רתח על מקבילו האוקראיני ו"השתולל" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, לשכת נשיא אוקראינה)

שיחות הטלפון בין נשיא ארצות הברית לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתרחשות לעיתים קרובות מאוד מאז פלשה רוסיה לשטחה של אוקראינה.

על פי דיווח מוקדם יותר היום (שני) ברשת הטלוויזיה האמריקנית NBC, במהלך אחת מהשיחות בין שני המנהיגים שהתרחשה לפני כארבעה חודשים, הנשיא האמריקני זעם על זלנסקי.

זלנסקי, כך על פי הדיווח, דרש מביידן להגדיל את הסיוע הצבאי לאוקראינה. אלא שביידן, היה באמצע לספר לזלנסקי על סיוע צבאי ועל פי ארבעה מקורות ששהו בחדר בזמן השיחה - הנשיא ביידן "השתולל".

לטענת המקורות, ביידן היה "אדיב" לזלנסקי, והתכוון להודיע לו בשיחה על 'אור ירוק' נוסף לסיוע צבאי לקייב, אלא שזלנסקי, כך על פי המקורות, בחר להתלונן בפני ביידן על הציוד שחסר לו.

יחד עם זאת, גורמים בוושינגטון הוסיפו ואמרו כי מאז השיחה בין השניים היחסים ביניהם השתפרו בארבעת החודשים האחרונים - אך ביידן נתקל כעת בקשיים לאשר בקונגרס בקלות העברות סיוע כמו שהיה בתחילת המלחמה, ובבית הלבן חוששים מאובדן הרוב בבחירות האמצע, דבר שעשוי להקשות על ביידן לשלוח סיוע נוסף לאוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר