נאחזים בשולי הכותרות

"נתניהו מקים את הממשלה הימנית ביותר עם הימין הקיצוני-לאומני"; העולם מסקר את הבחירות בישראל

תוצאות מערכת הבחירות החמישית לכדה בשעות האחרונות את כותרות אתרי ועיתוני החדשות ברחבי העולם | גופי החדשות העולמיים עוסקים בעיקר בהרכב הממשל ובאיתמר בן גביר - זאת לצד כותרות מהמלחמה באוקראינה (עולם, פוליטי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: מיכאלי גלעדי, פלאש 90 | צילום מסך)

העולם עוקב מקרוב אחר מערכת הבחירות בישראל, זאת בייחוד לאחר טפטוף תוצאות הבחירות המסמנות ניצחון לראש הממשלה לשעבר נתניהו.

בניגוד למערכות בחירות קודמות, למרות העובדה שעשויה לקום ממשלה, ברחבי העולם הכותרות מישראל תפסו את שולי עמודי הבית, זאת בהתחשב במצב המתוח באוקראינה וסכנת ביטול הסכם התבואה - זאת לצד בחירות האמצע בארצות הברית שייערכו ביום שלישי הקרוב.

ברשת 'CNN' דווח באחת הכותרות המרכזיות על הבחירות בישראל - זאת לצד כותרת ראשית על המצב בין ארה"ב לצפון קוריאה ולצד דיווחים על המצב באיראן.

"נראה כי בנימין נתניהו בדרך לניצחון גדול יותר בבחירות החמישיות בישראל תוך פחות מארבע שנים" דווח באתר רשת הטלוויזיה. "הממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל עשויה להיות מורכבת מקואליציה בהנהגת 'הליכוד' של נתניהו, גוש הצינות הדתית הלאומנית-ימנית, ש"ס ויהדות התורה".

עוד דווח כי "נראה כי ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד ובעלי בריתו בדרך לזכות ב-50 מנדטים. ברית ערבית בשם חד"ש-תע"ל צפויה לזכות בחמישה מנדטים וסביר להניח שתתמוך בנתניהו או לפיד להנהיג את המדינה".

ברשת הצרפתית 'FRANCE24', דווח בתחתית עמוד הבית של אתר הרשת המפורסמת על הבחירות בישראל, כשכותרת הידיעה: "הבחירות למחוקקים בישראל: בנימין נתניהו מגיע ל'ניצחון'".

באתר דווח כי "עם בני ברית מהימין הקיצוני, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתקרב לניצחון". עוד נכתב כי "נתניהו מחפש ניצחון מכריע".

"בחירות אלו התקיימו ברקע אלימות מחודשת בגדה המערבית, השטח הפלסטיני שנכבש בשנת 1967 על ידי ישראל" נכתב.

ברשת הבריטית 'BBC' דווח כי "נתניהו בדרך לקאמבק בעזרתו של הימין הקיצוני - על פי תוצאות חלקיות". עוד דווח באתר הפופולארי כי "ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, עומד על סף קאמבק פוליטי לאחר שתוצאות חלקיות מראות שהוא בדרך לזכות ברוב בפרלמנט בזכות הימין הקיצוני".

עוד דווח כי "יחד עם זאת, הוא יהיה תלוי בתמיכת מפלגת הציונות הדתית האולטרה-לאומנית. מנהיגיה, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', זכו לביקורת לאחר שהשתמשו ברקטוריקה אנטי-ערבית ודגלו בגירוש פוליטיקאים או אזרחים 'לא נאמנים".

"מר בן-גביר היה מחסידיו של מאיר כהנא ז"ל, הגזעני המפורש, האולטרה-לאומי, שארגונו נאסר בישראל וסומן כארגון טרור על ידי ארצות הברית. מר בן-גביר עצמו הורשע בהסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור." הוסיפו באתר המוכר.

יצויין, כי הדיווחים השונים לא תופסים בשום אתר חדשות גדול את הכותרות הראשיות, זאת בצל התרחשויות דרמטיות בעולם, לעומת מערכת הבחירות הקודמת לפני כשנה וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר