קרב גרסאות

דרמה בוועידה העולמית; דיווח: שר החוץ הרוסי פונה לבית החולים

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב פונה לבית חולים באינדונזיה לאחר שנחת במדינה לצורך השתתפות בוועידת ה-G20 בה משתתפות 20 המדינות החזקות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

שר החוץ הרוסי פונה מוקדם יותר היום (שני) לבית החולים באינדונזיה לאחר שנחת במדינה לצורך השתתפות בוועידה העולמית G20.

טרם ברור מה מצבו של השר הרוסי הבכיר, למעט הדיווח ברשת AP לפיו פונה לבית חולים היישר משדה התעופה עם בעיות לבביות.

מנגד, במוסקבה מכחישים את הדיווח המערבי וטוענים כי מדובר ב"פייק ניוז". מושל העיר באלי טוען מנגד כי לברוב כן פונה לבית חולים ל"בדיקות שגרתיות" ומצבו מוגדר "טוב".

לצד זאת, קנצלר גרמניה שולץ ביקר את ההחלטה של נשיא רוסיה פוטין להיעדר מהוועידה ואמר: "חבל שלא הגיע להתמודד באופן אישי מול כל השאלות והביקורת נגדו".

בהמשך היום נשיא סין שי ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ייפגשו בפסגת ה-G20 המתקיימת באינדונזיה, זאת במטרה לנסות ולשפר את היחסים בין המדינות בצל מתיחות בשל המלחמה באוקראינה.

ביידן עצמו יכול להרגיש בטוח כשהוא מגיע לפגישה עם נשיא סין אחרי תוצאות מעודדות בבחירות האמצע, וכן גם נשיא סין יכול להגיע לפגישה בטוח אחרי אמון מלא שניתן בו במפלגה הסינית הקומוניסטית שבחרה בו לכהונה שלישית מה שהפך אותו למנהיג הסיני החזק ביותר בעשורים האחרונים.

נשיא ארצות הברית עצמו אמר הלילה כי הוא מרגיש שהוא מגיע "חזק יותר" בצל התוצאות בבחירות האמצע שמעניקות לו רוב בסנאט והפסד קל הרבה יותר מהמצופה בבית הנבחרים.

על פי הודעת הבית הלבן, לאחר הפגישה בין שני מנהיגי המעצמות, הנשיא ביידן יקיים הצהרה לתקשורת וגם יענה לשאלות כתבים.

למרות ההיכרות המוקדמת בין השניים, ראש המל"ל האמריקני סאליבן אמר: "זו ההזדמנות הראשונה שיש לו למעשה לשבת באופן אישי, כנשיא, עם הנשיא שי." עוד אמר: "הוא (ביידן צ"ב) רוצה לנצל את זה עד הסוף כדי להציג בבירור את סדרי העדיפויות והכוונות שלו ולשמוע את אותו הדבר משי ג'ינפינג".

בוושינגטון מקווים לשכנע את שי לחזור לשיתוף הפעולה הצבאי והאקלימי שהופסק לאחר ביקורה של יו"ר בית הנבחרים פלוסי בטיוואן - אחת המדינות השנואות ביותר על בייג'ינג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר