שריף חדש לרשת החברתית?

הימין הרוויח, השמאל הפסיד אלפים | מאסק משנה את טוויטר

טוויטר ידעה סערות רבות בשבועות האחרונים אחרי שהרשת עברה לבעלותו של אילון מאסק | תחקיר: הימין התחזק ברשת והשמאל נחלש (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

שבועות אחרי שאילון מאסק הפך לבעלים הרשמי של רשת טוויטר וסיפק שורה ארוכה של סערות, מוקדם יותר היום (שני) פורסם תחקיר בעיתון 'וושינגטון פוסט' נגד הרשת החברתית לפיו טוויטר הגדילה בשבועות האחרונים את מספר העוקבים לאנשי ימין - והפחיתה לאנשי שמאל.

פרסום התחקיר מגיע בצל ההחלטה של מאסק לשחרר את החסימה מחשבונו של נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ, זאת בעקבות סקר שהעלה לעמוד האישי שלו.

על פי התחקיר עולה כי חברי קונגרס רפובליקנים שמרנים זכו לעלייה משמעותית בכמות העוקבים בשבועות האחרונים, בין היתר בצל ההחלטה לשחרר חלק מהחשבונות המושעים.

כך למשל עולה כי הסנאטור בעל הדעות הנמצאות בצד השמאלי-רדיקלי, ברני סנדרס, וכן אדם שיף ואליזבת וורן מהמפלגה הדמוקרטית איבדו יחד כ-100 אלף עוקבים תוך שלושה שבועות בהם מחזיק מאסק ברשת הפופולארית.

מנגד, הציגים הרפובליקנים מרג'ורי טיילור גרין וג'ים ג'ורדן מהמפלגה הרפובליקנית הצליחו תוך שלושה שבועות לעלות יחד בכ-300 אלף עוקבים חדשים.

בעיתון ציינו כי קשה לאבחן את הסיבה לירידת העוקבים בפרט ולעלייה ולירידה באופן כללי, זאת לצד העובדה שלא כל אדם שעוקב אחר פוליטיקאי המשמעות היא תמיכה בו.

לצד זאת, ייתכן ומדובר בנטישה של בעלי עמדות שמאל את הרשת החברתית. כך על פי הוושינגטון פוסט.

בממוצע, נציג רפובליקני הרוויח כ-8,000 עוקבים, וכל נציג דמוקרטי איבד כ-4,000 עוקבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר