סערה באירופה

בכירה באיחוד האירופי נעצרה בחשד לקבלת שוחד ממדינה ערבית

בעוד קטאר מנסה להגן על שמה בכל הקשור ליחס לעובדים הזרים במדינה, בבלגיה בוצעו שורה של מעצרים לבכירים בחשד ללקיחת שוחד מהמדינה הערבית העשירה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קאילי (צילום: הפרלמנט האירופי)

מאז יום חמישי האחרון מדינות האיחוד האירופי בסערה - אווה קאילי, בכירה מאוד באיחוד האירופי נעצרה יחד עם שורה של בכירים אחרים בחשד שלקחה שוחד מקטאר.

מאז פרסום המעצר הודלפו מעט מאוד פרטים בכל הקשור לניהול החקירה, אך נכון לידוע היום (שני), עולה כי קאילי יחד עם בכירים אחרים קיבלו כספים וטובות הנאה מקטאר בתמורה להגנה על שמה של המדינה הקטנה והעשירה.

לאורך החודשים האחרונים מתמודדת קטאר עם ביקורת בינלאומית בכל הקשור ליחס של המדינה לפועלים זרים, בייחוד לרבים שנהרגו בכדי לבנות אצטדיוני ענק לטובת תחרות גביע העולם בכדורגל.

בקטאר הודפים את הביקורת וטוענים כי לא נהרגו כמות גדולה של פועלים - ועל פי החקירה שנחשפה לאחרונה, מסתבר כי גם שיחדו חברי פרלמנט באיחוד האירופי.

כאמור, קאילי היא הבכירה מבין העצורים, כשעל פי החשד קיבלה שוחד בתמורה להגנה על קטאר בפרלמנט האירופי. ואכן קאילי בניגוד לחבריה בשמאל, אמרה כי התנהלות קטאר היא מצוינת, דבר שעורר ביקורת ותמיהה בשמאל איך תומכת בהליכים של קטאר, בייחוד לכל הקשור למונדיאל.

קאילי, נציגת השמאל מיוון מונתה לתפקיד הבכיר לפני פחות משנה, וכבר חשודה בהלבנת הון ושחיתות.

לצד זאת, בביתה של קאילי נמצאו כרטיסים רבים ואצל כלל החשודים יחד נמצאו כמיליון אירו במזומן. באיחוד האירופי הסבירו כי המעצר בוצע למרות החסינות, בשל העובדה כי העבירה היא ברף הגבוה עליה החסינות לא מגנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר