האדמה רעדה, פעמיים

המשגיח מטורקיה משחזר: "היה פחד נוראי; היו צרחות"

"באזור השעה ארבע לפנות בוקר קמנו כדי לצאת לחליבה ופתאום התחילה רעידת אדמה חזקה. התמונות בחדר נפלו, הקירות והחלונות פשוט זזו" • משגיח כשרות משחזר את רגעי האימה בטורקיה (בעולם)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
"פחד נוראי. אין מילים לתאר". (צילום: משגיחי הכשרות)

בין אלפי הלכודים ומאות ההרוגים בטורקיה, בעקבות רעידות האדמה שהתרחשו היום (שני) נמצאים יהודים רבים ביניהם משגיחי כשרות רבים.

הרעש בעוצמה של 7.8 שפקד במהלך הלילה (שני) את טורקיה וסוריה והשפעות הרעש הורגשו גם במדינות מסביב - כולל במדינת ישראל, גרם לפציעתם של אלפי בני אדם ולהרג של מעל 1,900 בני אדם.

לאחר השעה 12:30 הורגשה רעידת אדמה נוספת בטורקיה, הפעם בעוצמה 7.7. רעידת האדמה הורגשה גם בישראל, בצפון הארץ ובמרכזה.

על פי הידוע עד כה, מספר בני אדם שנהרגו כתוצאה מהרעש - עומד על למעלה מ-1,900 בני אדם - בטורקיה ובסוריה ומעל ל-5,000 בני אדם נפצעו בדרגות שונות.

בטורקיה ספרו עד כה 1,121 הרוגים ו-7,634 פצועים, ובסוריה - 812 הרוגים ו-1,800 פצועים.

בינתיים, נערך מרוץ נגד השעון, כדי לחץ את ההמונים שנלכדו תחת ההריסות, בתקווה למצוא שם אנשים חיים.

הרב משה ברלינגר, המשמש כמשגיח כשרות במדינה, מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' את החרדה: "נסענו ביום ראשון בבוקר ארבעה משגיחים עבור בד"צ 'מחזיקי הדת' בעלזא ליצורים בטורקיה.

"שלושה משגיחים וביניהם אני, יצאנו ליצור יוגורט וגבינות והרביעי נסע ליצור טורטיות במפעל אחר. כשהגענו, מזג האוויר היה סוער מאוד עם שלג. קשה היה לנסוע. הגענו מאוחר בלילה למלון והלכנו לנוח קצת כי למחרת, מוקדם בבוקר, אנחנו אמורים לצאת לרפתות לחליבת ישראל".

המשגיח, אתמול

"באזור השעה ארבע לפנות בוקר קמנו כדי לצאת לחליבה ופתאום התחילה רעידת אדמה חזקה", ממשיך הרב לתאר, "התמונות בחדר נפלו, הקירות והחלונות פשוט זזו. אצל אחד המשגיחים בחדר זכוכית החלון נשברה. היה פחד נוראי.

"המשגיח הרביעי נמצא ממש באזור שבנינים נפלו ויש שם הרבה הרוגים. הוא לא יכול לצאת משם. הכל סגור. אין לא טיסות ולא רכבים או אוטובוסים. הוא לא יודע אם הוא יצליח להגיע לשבת הביתה. גוף הכשרות בקשר איתו כל הזמן ועם המשפחה שלו".

איך האנשים הגיבו?

"אני לא יכול לתאר לך. היו צרחות של שאר אורחי המלון", הרב ברלינגר נסער, "תבין, היינו בקומה מספר עשר. כל מה שאני רק יגיד לך לא יעזור לך להבין את גודל הפאניקה והלחץ".

מה חושבים ברגעים האלה?

"התחזקנו בידיעה כי שלוחי מצוה אינן ניזוקין. רצנו למטה, בחצר איפה שהיו כל האורחים, וגילינו כי יש שם תוהו ובהו. אזרנו אומץ והתארגנו כאשר כל אחד מאיתנו נסע עם רכבו לרפתות כדי לפקח על החליבה חלב ישראל".

"חלונות נשברו. אנשים צרחו" ( (צילום: משגיחי הכשרות))

ושוב היה רעידת אדמה, הרגשתם את זה?

"כן, כמובן. לפני כשעתיים היה שוב פעם רעידת אדמה. למזלנו היינו בקומת קרקע כך שפחות הרגשנו את זה. אנו מודים להקב"ה על החסד שהוא עשה איתנו עד היום ומתפללים שימשיך לעזור לנו ויהי רצון שנהיה ממזכי הרבים ושלא ניכשל. אנו שליחי דרבנן ושליחים של עם ישראל להביא אוכל כשר ליהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר