פרסום ראשון

אברך נתקע בחג בשדה-תעופה פרנקפורט; נאלץ לחלל את החג

את הכתבה הבאה, חשוב שתקראו לפני ההתארגנות לטיסה: אם לא תבדקו היטב את הדרכון האישי, תוכלו להגיע למצב של חילול החג הקדוש בטיסה ● ה"ו, אברך חסידי מויליאמסבורג, הגיע אל שדה התעופה בוריספול שבקייב, ונאלץ ככל הנראה לחלל את החג לאחר שעוכב בשדה התעופה (תפוצות)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

חשבתם שהסרת הצורך באשרת כניסה לאוקראינה, תחסוך עבור הבאים לפקוד את קברי הצדיקים ב´ערש החסידות´, בירוקרטיות מיותרות? את הכתבה הבאה, חשוב שתקראו לפני ההתארגנות לטיסה הבאה.

אם לא תבדקו היטב את הדרכון האישי, תוכלו להגיע למצב של חילול החג הקדוש בטיסה, ו´קבלת התורה´ בשדה התעופה בפרנקפורט.

בשעות הצהריים של יום שלישי, ערב חג השבועות, נחת ה´ ו´, אברך חסידי מויליאמסבורג, בשדה התעופה ´בוריספול´ שבקייב. חבריו לנסיעה לחוג את החג במז´יבוז´ מקום קבורת מייסד החסידות הבעש"ט זיע"א שיום הייארצייט שלו ביום זה, עברו את ביקורת הגבולות ללא בעיה, אולם דווקא אצלו נמצאה בעיה.

"דרכונך דהוי ושורה אחת איננה ברורה" - זאת השורה התחתונה שהבין האיש, לאחר עיכוב של שעות. מאמצים של הרגע האחרון, אחר הצהריים של יום שלישי, על ידי עסקנים מקהילתו של הרב בלייך מקייב, לא הצליחו להביא להוצאה בזמן של דרכון חדש עבורו בשגרירות האמריקאית.

העדכון האחרון שהתקבל בארץ בערב החג, הוא על כך שעד לכניסת החג, דרכון חדש לא יגיע. האברך ביקש שידאגו עבורו לאוכל כשר, ואכן הרב הלל כהן מקייב, דאג למשלוח ממאכלי ומטעמי החג עבור היהודי המעוכב בשדה התעופה בעת שחבריו מתפללים בקבר הבעש"ט.

עוד עדכן בערב החג, כי הרשויות בשדה מתעקשות כי ימריא בחזרה בטיסת חזור ליעד ממנו הגיע - פרנקפורט בגרמניה (דרך יעד זה הגיע מארה"ב) כבר בבוקר החג. עם צאת החג כאן בישראל, כשבחו"ל עדיין חג, נוצר קשר עם אינו-יהודי בשדה וזה הודיע כי האברך כבר לא שוהה בתחומי שדה התעופה.

כפי הנראה, נאלץ האברך לעלות על הטיסה בעצם יום החג ו"לקבל את התורה" בשדה התעופה הפרנקפורט בינות לאלפי גויים וללא כל זכר ליהדות ולתורה.

יצויין כי זהו מקרה רביעי בשנה האחרונה, בו מוחזרים תיירים יהודים המגיעים לתפילה באוקראינה, אל עיר מוצאם, בכל פעם בשל בעיות שונות בדרכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר