המושל הטיח בראש-העיר: "אומן הופקרה"

על רקע העימותים האחרונים בין תושבי אומן למתפללים על ציונו של רבי נחמן מברסלב, מגיעה התערבותו של מושל המחוז. מושל המחוז הבטיח כי מה שהיה לא יהיה ומעתה הוא יטפל באופן אישי בכל הקשור לתנאים של התיירים וידאג למנוע שחיתויות. האם בקרוב יהנו הפוקדים את הציון מתנאים טובים יותר?

יצחק גולד | כיכר השבת |

לבאים לתפילה באומן בקבר רבי נחמן, נכונה פליאה גדולה. כיצד הרשויות האוקראיניות אינן משקיעות ומסייעות בתשתיות המינמליות באזור קבר רבי נחמן, ולו מפני שמדובר במקום תיירות המביא כמאה אלף "תיירים" לפחות בכל שנה. העסקנים הפועלים במקום כבר עשור, מגחכים לשמע השאלות. לעזרה אם כלל לא מצפים, לפחות שלא יפריעו לנו לקדם ולפתח, הם אומרים באירוניה.

דווקא כשנראה היה שהדבר טבוע בדמם של האוקראינים ולשנות הרבה לא יהיה ניתן, הגיע בשבוע שעבר מושל מחוז צ׳רקס סרגיי טולוב ו´שבר את הכלים´. המושל הוא הסמכות העליונה מעל ראש העיר והוא ניהל באופן אישי את הישיבה שהתקיימה בעיריית אומן ועסקה בעניין הקבר וחסידי ברסלב.

באסיפה השתתפו כל נציגי הרשויות והממשל וכן נציגים מכל הארגונים הלוגיסטים הפועלים באומן. הרב יעקב דב בלייך רבה הראשי של אוקראינה מינה באופן אישי את מנכ"ל הקהילה היהודית בקייב מר אנטולי פטרוביץ להיות איש הקשר בין השלטונות לחסידי ברסלב.

גורמים מקומיים שלא חשודים באהבת ישראל בלשון המעטה, שלאחרונה גם ניסו לעורר פרובקציות סמוך לציון רבי נחמן העלו טענות שונות ומשונות כאשר אחת הטענות היא שהעיר אומן לא יכולה להתמודד עם כמות גדולה של עולי רגל ולכן ביקשו ממושל המחוז שיגביל את כמות החסידים הבאים לאומן לעשרת אלפים בלבד, וזאת בשל בעיות התשתית.

נציג הרב בלייך וחסידי ברסלב הניח את העובדות הקשות על השולחן. "האם אומן שונה מכל מקום אחר בעולם שמשקיעים הון עתק בתיירות? האם אומן לא חפצה בכוח הכלכלי שמביאה התיירות?" הוא גם הודה למושל המחוז על התערבותו האישית ונכונתו להביא לשינוי המצב הקיים, בשם כלל חסידי ברסלב.

כשמושל המחוז סיכם את הישיבה, הוא סיפר נרגש על ביקוריו בארץ ישראל ועל התנאים המקסימים באתרי התיירות השונים בישראל. כאן הרגש הפך לכעס, כשהוא מטיח בראש העיר בצורה ישירה את השאלות הקשות והבלתי מובנות לתייר הממוצע: מדוע בושה להסתובב ברחובות אומן ומדוע אין תנאים נאותים לתיירים הרבים. מושל המחוז הבטיח כי מה שהיה לא יהיה ומעתה הוא יטפל באופן אישי בכל הקשור לתנאים של התיירים וידאג למנוע שחיתויות.

מיד לאחר האסיפה נפגשו עסקני ברסלב עם סגן ראש העיר שהבטיח להיות שליח נאמן ולעזור לכל פניה רשמית שתוגש בכתב. אחד העסקנים שהשתתף בישיבה, נחום קרלינסקי שפועל בנושא ´הכנסת האורחים´ באומן, מספר שאכן כבר היום מורגש שינוי משמעותי ביחס של הרשויות המקומיות לבקשות שכבר הוגשו לקראת ראש השנה הקרב, בו על פי הערכות ובעקבות הסרת מחסום הוויזות, הצפי לקראת הבאים לראש השנה עומד על כ-40 אלף איש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר