סופו של עריץ

המורדים בלוב מדווחים: "אנו צרים על מחבואו של קדאפי"

האם קרוב סופו של השליט הלובי המודח מועמר קאדפי? על פי דיווחי המורדים מהשעה האחרונה, הם צרים על המקום בו שוהה קאדפי, ואף מצאו ראיות להימצאותו במקום. קודם לכן דווח, כי המורדים הלובים איתרו אתמול בית שבו הסתתר קדאפי בטריפולי אתמול, ולן במקום לפחות לילה אחד (בעולם)

יוסי וייס | כיכר השבת |

האם סופו של שליט לוב מועמר קדאפי מתקרב? כך לפחות מדווחים בשעות האחרונות המורדים, הטוענים כיאנשיהם צרים על מתחם של בנייני מגורים בטריפולי, במקום בו ככל הנראה מסתתר השליט המודח מועמר קדאפי יחד עם כמה מבניו.

חילופי אש מתנהלים בין המורדים לבין נאמני המשטר הקורס בתוך מתחם המגורים, אשר נמצא ליד המעוז השלטוני באב אל-עזיזיה שנכבש שלשום. לפי הערכת המורדים, קדאפי וכמה מבניו לכודים במקום.

"הם נמצאים בפנים. הם בתוך חור קטן", טען אחד הלוחמים. "היום אנחנו מסיימים. היום אנחנו נסיים את כל זה".

בצילומים ששידרה היום רשת הטלויזיה סקאי, נראים המורדים כשהם סורקים מנהרות ומרתפים, שבתוכם התגלו טלפונים רבים וציוד נוסף, מה שככל הנראה מעיד שמדובר באחת מעמדות השליטה והפיקוד של המשטר, אך לא ברור אם קדאפי עצמו שהה שם.

קודם לכן דווח, כי המורדים הלובים איתרו אתמול בית שבו הסתתר קדאפי בטריפולי. על פי הדיווח, הלוחמים מצאו במקום ראיות לכך שהרודן המסתתר אכן שהה במקום לפחות לילה אחד, אולם עדיין לא ברור מתי בדיוק. עם זאת, שירותי המודיעין עדיין מאמינים כי קדאפי מסתתר במקום כלשהו בטריפולי אחרי שמעוזו נכבש והוכנע שלשום על ידי המורדים שלשום.

בכל מקרה, בין אם קאדפי נמצא בטריפולי, ובין אם הוא מסתתר במקום אחר, כמו למשל בדרום המדינה - בין השבטים הנאמנים לו, הרי שהמצוד אחריו נמשך במלוא עוזו, כשעל ראשו של העריץ הנמלט הוכרז פרס גדול.

המורדים, יש לציין, זוכים לסיוע מודיעיני צמוד מכוחות ארה"ב ובריטניה, המנסים במאמץ מרוכז ותוך שימוש באמצעים מודיעינים מתוחכמים, לאתר את השליט הנמלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר