
חקירת התרסקות המטוס בהודו לפני יותר מחודש עדיין נמשכת. כפי שדווח, באירוע הטראגי נספו 241 נוסעים ואנשי צוות, ורק אדם אחד שרד בדרך נס את האירוע.
לאט לאט מתבררים פרטים נוספים אודות הגורם להתרסקות, כאשר עד כה דווח שכיבוי מתגי הדלק היה הגורם לכך שהמטוס התרסק, לאחר שבשיא ההמראה המנועים לא קיבלו את הדחף ההכרחי, מה שהביא לנפילת המטוס.
המשפט "למה עשית את זה?!" שנשמע מהקופסא השחורה התפרסם כבר במהלך השבוע, וכך גם התשובה המבוהלת של הטייס השני שענה: "זה לא אני", אלא שעד שכה לא היה ידוע מי אמר מה.
לפי דיווח הבוקר ב"וול סטריט ג'ורנל", לאחר התקדמות שהתרחשה בחקירה השבוע, התברר כי מי שהטיס את המטוס היה דווקא טייס המשנה, והוא זה שפנה לקברניט ותהה על פשר מעשיו.
ככל שמתקדמת החקירה, נראה כי הקברניט היה במצב לא יציב באותה שעה, והוא תואר כ"מבולבל ומבוהל" בזמן שחברו לקוקפיט הזדעק על כיבוי מתגי הדלק.
לפי הדיווח, טייס המשנה שמר על קור רוח גם ברגעים האחרונים ומתגי הדלק אף הוחזרו לפעולה - אך זה היה כבר מאוחר מדי: המטוס איבד גובה והתרסק בקרקע.
חקירה פלילית עדיין לא נפתחה בהודו בשלב זה, אך כל הממצאים מקרבים את החוקרים להנחה כי מדובר בפעולה מכוונת של הקברניט ולא בתקלה כל שהיא במתגי הדלק, גם אם טרם נקבע באופן חד משמעי כי מדובר בהתאבדות.
"התחקיר לא הצביע על שום דבר חריג בהמראה שיכול היה להצדיק פעולה חריגה או מצוקה", אמר בכיר לשעבר במועצת הבטיחות הלאומית לתעבורה בארצות הברית. לדבריו, "זה היה צריך להיות רגע שגרתי - המראה וקיפול הגלגלים, כמו תמיד".
0 תגובות