
חברת Uber הודיעה על השקת פיילוט ייחודי בשלוש ערים מרכזיות בארה״ב – לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ודטרויט – במסגרתו נשים יוכלו לבחור לנסוע עם נהגות בלבד ולנהגות תהיה אפשרות לבחור להסיע רק נוסעות. הפיצ’ר החדש, שנחשף בתוכנית "בוקר טוב אמריקה" ברשת ABC, מצטרף לאפשרויות הנסיעה הרגילות כגון UberX ו-Uber Comfort, ומהווה מאמץ נוסף של החברה לתת מענה לחששות בטיחות שנשמעים במסגרת שירותי נסיעות שיתופיות.
המערכת פועלת בשלוש דרכים עיקריות: ניתן לבקש נסיעה עם נהגת אונליין, להזמין מראש נהגת דרך שירות Uber Reserve, או לקבוע העדפה קבועה לאישה באפליקציה – דבר שמגביר את הסיכוי לשיבוץ עם נהגת. אם זמני ההמתנה מתארכים יתר על המידה, הנוסעת תקבל אפשרות לבחור שירות רגיל ללא הגבלה.
נהגות באפשרותן להפעיל הגדרה בשם “Women Rider Preference”, שמאפשרת לקבל בקשות נסיעה מנוסעות בלבד – גם בשעות בהן הביקוש גבוה. ניתן לכבות את ההגדרה בכל עת אם רוצות להרחיב את קהל הלקוחות.
על פי נתוני Uber, נשים מהוות כ-20% בלבד מכלל הנהגים בארה"ב – נתון שעשוי להוביל להארכת זמני ההמתנה בנסיעות כאלה.
המהלך מגיע על רקע תשומת לב מוגברת לסוגיות בטיחות בענף. בדו"ח הבטיחות האחרון שפרסמה החברה באוגוסט 2024, דווחו 2,717 מקרים של תקיפה ו/או הטרדה בשנים 2021–2022. המתחרה Lyft השיקה פיצ’ר דומה ("Women+ Connect") כבר בפברואר 2024, במסגרתו נשים יכולות להתאים לעצמן אישה כנהגת או נוסעת בנסיעות.
Uber יישמה לראשונה את הפיצ’ר בערב הסעודית ב-2019 וכיום הוא פעיל ב-40 מדינות עם למעלה ממאה מיליון נסיעות שבוצעו דרכו. החברה התאימה את השירות והתנסה בו גם בגרמניה ובצרפת לפני יציאתו לדרך בארה"ב.
סגנית נשיא לתפעול צפון אמריקה ב-Uber, קמיל אירווינג, אמרה: "כשאנחנו משפרים את השירות עבור נשים – אנחנו בסופו של דבר עושים אותו טוב יותר לכולם".
0 תגובות