לא טעות אנוש

תביעה ייצוגית: הגישו בשר חזיר כ"בשר עגל"

בית המשפט אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד מסעדה שהגישה ללקוחותיה בשר חזיר תחת השם "בשר עגל". הבשר הטרף הוגש לפחות בשתי מנות שנבדקו במעבדה (חוק ומשפט)

מנת בו לוק לאק. בשר חזיר במקום עגל (צילום: מתוך הפייסבוק של מסעדת צפרה)

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (ראשון) הגשת תביעה ייצוגית נגד מסעדת צפרה בתל אביב שהגישה לסועדים בשר חזיר בעוד שבתפריט נטען כי המנות שהוגשו הן מבשר עגל. המסעדה חויבה גם בהוצאות משפט בסך 35 אלף שקלים.

את הבקשה להגשת התביעה הייצוגית הגישה נטלי סווירי כבר בשנת 2013. נטלי הצהירה בפני בית המשפט כי היא לקוחה של המסעדה הנמנעת מאכילת בשר חזיר ובאחת הפעמים שסעדה במקום הזמינה את המנה המכונה "לומפיה עגל" וחבר שעבד בעבר במסעדה טען בפניה כי המנה מכילה בשר חזיר. הסועדת שכרה את שירותיו של חוקר פרטי שהעביר את המנה המדוברת למעבדה פרטית שקבעה בתום בדיקה גנטית כי המנה אכן מכילה בשר חזיר, החוקר אף הזמין מנה נוספת ובבדיקת מעבדה הוברר כי גם היא מכילה בשר חזיר.

שופטת בית המשפט ציינה בפסיקתה כי קשה לקבל את טענת המסעדה לטעות אנוש. "הסיכוי הסטטיסטי לשגיאת 'טעות אנוש' באופן שימצא בשר חזיר דווקא באותן שתי מנות אקראיות שנרכשו על ידי התובעת או מי מטעמה הנו נמוך ביותר עד אפסי".

התובעים את המסעדה הם קבוצת לקוחות שבשבע השנים האחרונות שקדמו להגשת הבקשה, רכשו מנה אחת או יותר של בשר בקר, אבל קיבלו מנה שהכילה כמות מסוימת של בשר חזיר. הם יזכו לפיצוי מהמסעדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר