היום השלישי

השביתה בירושלים: גני הילדים לא יפעלו

היום השלישי של השביתה בעיריית ירושלים יוצא הבוקר (שלישי) לדרכו. גני הילדים העירוניים יצטרפו לשביתה ולערימות האשפה והכאוס התחבורתי בבירה, ולא יפעלו (ארץ)

האשפה ברחובות הבירה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

היום השלישי של השביתה בעיריית ירושלים יוצא הבוקר (שלישי) לדרכו, כאשר לערימות האשפה והכאוס התחבורתי בבירה, יצטרפו גני הילדים העירוניים לשביתה ולא יפעלו היום. מפעילי צהרוני ציל"ה הודיעו כי גם הם ממשיכים בשביתה.

מעיריית ירושלים נמסר כי "לנוכח הודעת ההסתדרות וארגון עובדי עיריית ירושלים על קיומן של אסיפות הסברה לסייעות בגני הילדים העירוניים, לא תתאפשר הפעלתם של גני הילדים העירוניים בירושלים. מערכת החינוך המיוחד תפעל כסדרה. שירותי העירייה ברחבי העיר ימשיכו להיות מושבתים".

אמש, נועד מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, עם נציגי ארגוני ההורים, המורים, הצהרונים והארגונים הקהילתיים בעיר, כדי למנוע את השבתת צהרוני ציל"ה, אך ללא הצלחה, זאת לאחר שבאב"ד הציע תוספת של חמישה אחוזים בלבד לעיריית ירושלים - אותה הצעה שהוגשה לפני פרוץ השביתה.

מנכ"ל עיריית ירושלים הצטרף באמצע הדיון, אך כאמור הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

באב"ד תקף בחריפות את ברקת וטען כי מעולם לא היה ביניהם סיכום על העברת 800 מיליון שקלים כפי שטוען ראש העיר. "מדובר בשקר במצח נחושה", אמר באב"ד.

במשרד האוצר אומרים כי "תקציב הצהרונים סוכם עוד בטרם הכרזת העירייה על קיום השביתה, לשביעות רצון העירייה, האוצר ומשרד החינוך. עיריית ירושלים קיבלה תוספת של שישה מיליון שקל מעבר לסיכום התקציבי החתום לשנה זו. בסך הכול מדובר ב-57 מיליון שקל. צר לנו שלמרות שהעירייה ידעה כי התקציב הדרוש להפעלת הצהרונים קיים ויתוקצב, בחרה לצרף את הצהרונים לשביתה על גבם של תושבי העיר וילדיהם. צירוף הצהרונים לשביתה, על אף צו מפורש של בית המשפט האוסר על כך, הוא המשך ציני של מאבק העירייה והתמקדותם בקידום אינטרסים אישיים ולא מקצועיים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "צר לנו שמשרד האוצר עסוק בספינים תקשורתיים שקריים במקום בחיזוקה של ירושלים. אתגריה של בירת ישראל הם אתגרים לאומיים והם אינם צריכים לבוא על חשבון תושבי ירושלים. בזמן שכל שאר הערים הנתמכות על ידי המדינה מקבלות מענקי איזון מהמדינה, נקבע בחוק כי ירושלים זכאית למענק בירה אותו מונע השנה האוצר מירושלים משיקולים זרים. בניגוד לשקרי האוצר, בכל תקופתו של ברקת אין כל גירעונות לעירייה והיא אף זוכה בפרסים ממשרד הפנים על ניהולה הפיננסי התקין ומתנהלת בשקיפות מלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר