מתנות קטנות; ומה עם האפיקומן?

במהלך השנה יש הזדמנויות לא מעטות בהם אנו קונים מתנות לילדים. ביום הולדת, מתנה לתעודה טובה, הצלחה במבחן או באתגר אחר וכמובן בחגים * והנה הגיע פסח והאפיקומן הוא חלק בלתי נפרד מהחג, חשוב שנפעיל חשיבה גם בנושא זה של המתנות. כשאנו לוקחים משהו וקוראים לו "מתנה", "פְּרַס" או "הפתעה", אנו מייקרים אותו בעיני הילדים * אז איך נוהגים עם האפיקומן השנה? (חינוך)

מירב קליינמן | כיכר השבת |
חשוב שנהיה ערניים אלו דברים אנו מייקרים בעיניהם. ולוודא שהמסר שאנו מעבירים בעזרת המתנה הוא מסר שתואם לערכים והעקרונות שעליהם אנו מחנכים את ילדינו. כך לדוגמא: אם אנו בוחרים לתת פרס "ממתק" לילד שהצליח להתגבר. אנחנו מבלי משים מעבירים מסר, אתה מצליח להתגבר מגיע לך לאכול משהו מתוק. כמה מאתנו מתמודדים עם משקל עודף בעקבות המסר הזה?

אנו מגדלים את ילדינו בתקופה של שפע. יחד עם הרצון שלנו להעניק לילדינו את ”הכל“. לתת להם לפחות כמו שקיבלנו, או לפצות ולתת להם את כל מה שאנחנו לא קיבלנו. ואף גרוע מכך אנו מנסים להתחרות עם מה ששאר הילדים בכיתה מקבלים.

ההתמודדות שלנו היא להצליח לתת ולהעניק לילדינו בלי להרוס אותם. בלי לפגוע ביכולת שלהם ליהנות מהדברים הקטנים של החיים. לשמור על היכולת שלהם להעריך את מה שהם מקבלים ולא לראות הכל כמובן מאליו. לתת להם ויחד עם זאת להשאיר להם סיבה טובה להתאמץ ולהשיג גם בעצמם.

ילד שיש לו ”הכל“ הוא ילד שאין לו שום מטרה

אז לפני שאתם קונים עוד משהו שאחרי יומיים יהיה זרוק סתם כך בחדר, כמה טיפים להתנהלות בנושא של מתנות:

- בהזדמנות שהילדים מבקשים משהו שאין באפשרותנו לתת. נתייחס לזה באופן חיובי. נמנע מהתנצלות ואף נאתגר את הילדים במחשבה מתי ואיך הם יוכלו להשיג את זה. אם זה יהיה להם מספיק חשוב.

- ניתן לפחות בהזדמנות אחת בשנה להחליף קנית מתנה בחוויה משותפת כמו טיול או סדנה חד פעמית.

- כאשר קונים מתנות להעדיף לקנות משחק, יצירה או הרכבה מיוחדת אותו שומרים במקום שאינו נגיש לילד ובו משתמשים כפרס. משתמשים ושומרים לפעם הבאה.

- חלק מהמתנות שקונים מומלץ לבחור מתנה שמחייבת את הליווי של אחד ההורים. כך שיבטיח זמן איכות עם הילדים.

- לעיתים לדחות מתנה שהם מבקשים להזדמנות הבאה. לתת לילדים לצפות. ולבחון עד כמה הם באמת רוצים את מה שהם מבקשים.

הרבה נחת..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית