לאחר התקיפה בסוריה

ראש אגף מבצעים בצה"ל מיהר לקריה; חיות הגיבה -"אפשר לנחש למה"

במהלך דיון בבג"ץ בצדקת הירי של צה"ל על מפגיני הגדר בעזה, נאלץ אלוף אלון לעזוב לטובת דיון ביטחוני דחוף. נשיאת ביהמ"ש העליון חיות לא התאפקה: "אפשר לנחש למה..." (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלוף אלון והשופטת חיות (צילום: Yonatan Sindel/gershon Elinson - Flash90)

שופטי בית המשפט העליון התכנסו הבוקר (שני) כדי לדון בעתירות של ארגוני שמאל נגד הוראות הפתיחה באש של צה"ל מול מפגינים על גדר המערכת בגבול רצועת עזה.

את העמדה הציבורית הנגדית לזו של 'עדאלה', 'המוקד להגנת הפרט' 'ו'יש דין', הציגו מחוץ לאולם בית המשפט פעילי 'אם תרצו' ו'האמת שלי', שהגיעו לבושים במדי צה"ל, הצטיידו במטרות דמה וקראו לדחות את העתירה, כדי שחיילי צה"ל לא יהפכו בעצמם למטרות חיות.

מי שנוכחותו בדיון בלטה במיוחד, הוא ראש אגף מבצעים בצה"ל אלוף ניצן אלון, שהגיע לבג"ץ בשביל להציג את הוראות הפתיחה באש שלטענת צה"ל עולות בקנה אחד עם פסיקות בית המשפט העליון ועם הדין הבינלאומי כאחד.

אלון, שסימני עייפות ניכרו על פניו, נאלץ בשלב מסוים לעזוב את אולם הדיונים לטובת דיון דחוף בקריה בתל אביב - לאחר תקיפת הענק אמש בסוריה - כשנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות לא מתאפקת, ומסננת: "אפשר לנחש למה...".

צלף ישראלי פוגע במפגין - ושמח (צילום: מתוך yne)

כידוע, בחסות ההתפרעויות בוצעו כבר עשרות פעולות חבלה, בהנחיית בכירי הזרוע הצבאית של חמאס, בהן הנחת וזריקת מטענים ורימונים וחציית גדר הביטחון באופן יומיומי - אמש כזכור אירעו 3 אירועים שכאלו.

כחלק ממהלך הדיפת המפגינים הפלסטינים, נאלץ צה"ל להשתמש בין היתר בירי חי, ממנו נהרגו כבר עשרות מתושבי עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר