יו"ר הקואליציה פותח מושב

אמסלם על חוק הגיוס: "מעריך שבתוך חודש תהיה טיוטה"

רגע לפני פתיחת מושב הקיץ הסוער של הכנסת, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם בראיון מיוחד ל'כיכר בכנסת' על כל הנושאים הבוערים • פסקת ההתגברות, חוק הגיוס, הגיור והמפלגות החרדיות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דוד אמסלם בראיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם פתח בצהריים (שני) את מושב הקיץ של הכנסת. אמסלם, צפוי לנהל את הקואליציה בתקופת סוערת, הוא יצטרך לנווט בין פסגת ההתגברות, לחוקי הגיוס והגיור, ובתוך כל זה לשמור על קואליציה יציבה.

בראיון ל"כיכר בכנסת" אומר ח"כ אמסלם: "אני חושב שהקואליציה תשמור על יציבות. בעיקרון אני חושב שכן. המרכיבים הקואליציוניים אין להם עניין ללכת לבחירות, אני לא רואה את זה. כמובן זה תלוי בהתנהגות, אם לא יכבדו אחד את השני, אז במהירות נגיע למקום לא טוב".

במהלך חודשי הפגרה, עסקו חברי הכנסת והשרים בנושא אחד מרכזי: פסקת ההגברות, שתעקוף את בג"ץ ותקצץ בכוחו. אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיאה אסתר חיות ודן עמה בנושא.

אמסלם מתייחס לכך ואומר: "אני לא מכיר את פרטי השיחה, זה פחות עניין אותי. בסופו של דבר, ראש הממשלה קיים מספר דיונים בנושא, בכל אופן מדובר בסוגיה כבדה, מדובר בחוק מאוד מאוד משמעותי, צריך לעשות בדיקות עומק וזה מה שראש הממשלה והשר לוין עושים. בסופו של דבר אני מניח שראש הממשלה יציע מתווה שיהיה מוסכם על כל מרכיבי הקואליציה".

ח"כ דודי אמסלם בראיון לכתב 'כיכר השבת' ישי כהן

אמסלם אומר כי החוק יגיע רק בהסכמת כל השותפים, כולל יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון: "אם בסופו של דבר אחד המרכיבים לא מסכים, החוק לא עובר, אתה יודע איך הקואליציה שלנו בנוייה. זה מה שראש הממשלה עושה בתקופה הזו, אני מניח שהוא יגבש פתרון".

המפלגות החרדיות תומכות בחוק בפרט בשל נושא חוק הגיוס, אתה חושב שפסקת ההתגברות יכולה להשפיעה על נושא הגיוס?

"פסקת ההתגברות חשובה לעם ישראל. הרי לא יכול להיות, נניח שבית המשפט העליון יטעה בהחלטה דרמטית, בסופו של דבר מדובר בבני אדם, לא יכול להיות שהכנסת לא יכולה לבוא ולהגיד את עמדתה, התפקיד שלה לחוקק, לא תפקידו של בית המשפט העליון".

"לגבי סוגיית הגיוס", מבהיר ח"כ אמסלם, "אני מאמין שכל סוגיית הגיוס מול החברה החרדית, צריך להיפתר בהליך של הידברות. אני חושב שיש פה הליך חברתי שכבר קורה כמה שנים, יש מגמה מסויימת, והיה נכון להשאיר את זה כך. בית המשפט העליון התנהל בעניין, בגלל סוגיית השיוויוניות לכאורה, לכן - אנחנו נדרשים עכשיו לחוק מסוים, אני מעריך שגם פה נמצא את הנתיב הנכון וזה יספק גם את הצרכים של הצבא, אני מניח שבסופו של דבר זה צריך להיות מוסכם על כל מרכיבי הקואליציה".

יו"ר הקואליציה וראש הממשלה נתניהו

אמסלם מגיב לטענות נגד הוועדה הצבאית שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן ואומר: "מי שמוביל את החוק הזה כרגע, גם לפי הסיכום, זה משרד הביטחון. שר הבריאות מוביל דברים בנושאי בריאות ושר הביטחון בנושאי ביטחון. שר הביטחון הקים ועדה, בוודאי שהוא יושב עם צה"ל ובודק מה הצרכים של הצבא, ולאחר שצה"ל מגדיר את היעדים והצרכים שלו, ומשם מתחילים להתכנס עם החוק, אני מעריך ומקווה שבתוך חודש, קצת פחות, נמצא טיוטה וכיוון לאן אנחנו הולכים".

נושא נוסף שיעסיק אותנו לא מעט במושב הקרוב זה חוק הגיור, גם כאן תמצאו פשרה בין מרכיבי הקואליציה?

"אני מעריך שגם לזה ימצא פיתרון, בסופו של דבר צריך לשמור על הסטטוס קוו במדינת ישראל, אני מניח שגם בסוגיית הגיור נמצא את העמק השווה, שכל הצדדים יוכלו לחיות... יכול להיות שלא כולם יהיו מרוצים, אבל לא כולם יהיו מאוכזבים, אני מניח שנמצא את הפתרון".

על היחסים עם המפלגות החרדיות אומר אמסלם: "הקשרים שלי איתם מצויינים, ולא מהכנסת, אני כבר עבדתי בעירייה הרבה שנים, הכל בסדר. הרעיון לשמור על הסטטוס קוו במדינת ישראל".

צפו בראיון המלא עם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר