בעקבות כיכר השבת

בוטל השת"פ עם מסעדות הטריפה בפסטיבל

לאחר הפרסום על המחאה הציבורית בנוגע לשיתוף הפעולה של פסטיבל 'ממלכת שן הזהב התיכונה' עם מסעדות טריפה הודיעו בפסטיבל כי תבוטל ההכוונה למסעדות (חדשות בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אחד הלוליינים (צילום: יח"צ הפסטיבל)

חשיפת כיכר השבת: בעקבות הפרסום הבוקר שיחות וישיבת עבודה שקיים יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר עם ראשי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), סוכם כי תבוטל ההכוונה למסעדות הלא כשרות בככר המוריסטאן.

עוד סוכם שלא יהיה שום שיתוף פעולה או פעילות הכוונתית או דומה למסעדות הלא כשרות. לדברי גורמים חרדים ברור שמוטב היה אילו האירוע הזה כולו לא היה מתקיים כלל. זה אירוע פסול מעיקרו. אך כעת מדובר בפתרון סביר ומשביע רצון.

הם מסבירים, כי מדובר במסעדות ברובע הנוצרי ואלו מסעדות טריפה הקיימות באיזור מאז ומתמיד ואין מה לעשות. הבעיה הייתה בהכוונה ובשיתוף פעולה הרשמי, ואת זה ניתן לומר שנציגי הציבור הצליחו למנוע. גורמים המקורבים לפסטיבל אישרו את הפרטים.

כזכור, רבני העיר העיר העתיקה בירושלים הביעו את זעמם על האירוע הגדול, שיימשך שלושה ימים, והמעורר את זעמם של הרבנים שביקשו לבטלו בגלל אוכל לא כשר ומופעים שלא מתאימים לעיר העתיקה.

לפי הפרסומים, ב"ימים שלישי עד חמישי יהפכו סמטאות העיר העתיקה לממלכה קסומה – "ממלכת שן הזהב התיכונה" שמה. המבקרים בממלכה ייהנו משלל אטרקציות, בהם מופע פירוטכני בשער יפו, מתחם ליצנים בקארדו הפתוח.

"במסגרת תיאטרון הרחוב או חגיגות העצמאות של הממלכה הקסומה, תוכלו ליהנות ממצעד מלכותי, ממפגן אווירי מעל מגדל דוד, ממופעי רחוב של עשרות אקרובטים ולוליינים, מתזמורות חיות וממגוון מופעי רחוב של אמנים מקומיים ובינלאומיים".

עוד בפרסומים, בין היתר בעיתון "כל העיר" הירושלמי, "רחבת שער יפו החיצונית תהפוך לרחבת מסדרים, שבה יעבור המטס המלכותי במפגן אווירי פירוטכני הראשון שמתקיים מעל מגדל דוד. בשער יפו הפנימי תוצג החיה המלכותית – דג מפרס ענק בגודל שישה מטרים. שם גם תוכלו להוציא תעודת תושב של הממלכה הקסומה ולצאת לסיורים מודרכים באופן רנדומלי", נכתב.

חבר המועצה אריה קינג שנאבק באירוע אומר: "פוליטיקאים הפכו את ירושלים עיר הקודש, לפלטפורמה לקידומם האישי באמצעות מופעי שחץ ופריצות. הזילות של אותם פוליטיקאים לא רק כלפי קדושת העיר אלא גם כלפי תושבי עיר הקודש שרובם כלל לא פוקדים אירועים אלה בשל חוסר התאמתם לתושבי העיר ברמת הצניעות,הכשרות והתוכן הלא חינוכי".

קינג מאשים את הנציגים החרדים בהתעלמות מהאירוע, "כחבר מועצת העיר, השתדלתי במשך 4 שנים לצמצם את הפגיעה בקדושת העיר ובתושבי העיר ולצערי, ראש העיר ורוב חבריו הדתיים והחרדים בקואליציה, התנגדו להצעותיי. כעת מתברר שגם פוליטיקאים אחרים שרואים עצמם כמועמדים לראשות העיר, לא מניחים את קדושת העיר ואת תושביה בראש סדר העדיפויות שלהם. מקווה שהתושבים בבואם לקלפי הבחירות בעוד 6 חודשים, לא ישכחו זאת".

כאמור, רבני העיר העתיקה ורבני העיר ירושלים פנו בדרישה לבטל את האירוע בו יוגש אוכל טרף סמוך לכותל המערבי.

גורם חרדי בעיר העתיקה אמר ל"כיכר השבת": "מרן הגרי"ש אלישיב הורה לחברי המועצה בזמנו לא לאפשר אירועים כאלו ושזהו חילול השם. האירוע מתאפשר - וכולם שותקים. רבני העיר העתיקה לא ישתקו הפעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר