ברבנות הראשית כועסים

מדוע מנכ"ל בתי הדין לא נפגש עם הרב הראשי הגר"ד לאו

המנכ"ל החדש של בתי הדין הרבניים, הרב דוד מלכה, טרם הגיע לפגישה עם הרב הראשי הגר"ד לאו שבקרוב יכנס לתפקידו כנשיא בתי הדין, אף שחלפו יותר מחודשיים מאז מינויו - וברבנות זועמים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי רבי דוד לאו והמנכ"ל הרב דוד מלכה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: לפני כחודשיים וחצי הודיע שר הדתות דוד אזולאי על מינוי הגאון רבי דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, מינוי שחולל סערה בשל העובדה כי הגאון רבי דוד לאו, שיכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד חודשים ספורים, לא עודכן במינוי ואף התנגד לו.

• הרב הראשי נגד המינוי של הראשל"צ: התנהלות מחפירה

• באמצע הכהונה: כך נפערה המחלוקת בין הרבנים הראשיים

• הראשל"צ מגיב לגר"ד לאו: "חשוב מנכ"ל - דיין"

• קרב בין הרבנים הראשיים בעקבות מינוי מנכ"ל לבתי הדין

אך ל"כיכר השבת" נודע, כי ברבנות הראשית תמהים מדוע חודשים לאחר המינוי הרב מלכה לא טרח להגיע ללשכתו של הגר"ד לאו בכדי לקיים, כמקובל, שיחה ראשונה עם מי שאמור להיות הנשיא שלו בחמש שנים הקרובות.

גורם בכיר ברבנות אמר ל"כיכר השבת": "זה אירוע חמור ומבזה. המנכ"ל מסייר בכל המקומות, נפגש עם רבנים - גם 'לשעברים' - אבל זמן להיכנס לפגישה עם הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול ממש בקרוב - הוא לא מוצא...".

גורם אחר מוסיף: "הרי בעוד חודשיים הרב לאו הולך להיות הנשיא שלו, הוא אמור לקבל הנחיות מהרב הראשי. מאיפה זה מגיע? ללכת להסתובב אצל רבנים ולא לדרוך לפגישה אחת בלשכת הרב לאו?".

"אנחנו לא יממה לאחר המינוי המפתיע, אנחנו כבר חודשיים וחצי לאחר המינוי. פשוט בושה", מסכמים היום ברבנות הראשית את התנהלותו התמוהה של הרב מלכה.

את תגובתו של מנכ"ל בתי הדין הרבניים לא ניתן היה להשיג. כשזו תגיע, היא תתפרסם ב"כיכר השבת".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר כי "הדיין הרב דוד מלכה, מנהל בתי הדין, עסק בנושאים שונים בהנחייתם של שני הרבניים הראשיים לישראל וימשיך לעבוד עמם בשיתוף פעולה מלא. אין טעם לעסוק ברכילויות שאינן תורמות דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר