הקרב על השוק

"ליצמן נגד מחנה יהודה בגלל הפריימריז"

רבים תוהים לפשר מאבק ליצמן נגד הבילויים בשוק מחנה יהודה. לצד תקרית השיכורות, הפרשן יעקב ריבלין טוען כי לליצמן יש פריימריז והוא צריך להפגין פעילות. ליצמן: "התושבים נפגעים" (אקטואליה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
ליצמן בביקור פתע בשוק מחנה יהודה. ארכיון (צילום: יח"צ)

הפרשן הפוליטי הבכיר של עיתון 'בקהילה', יעקב ריבלין, טוען כי מאבקו של סגן השר יעקב ליצמן נגד מתחמי הבילוי בשוק מחנה יהודה בירושלים - הוא לא פחות מאשר חלק מפריימריז בתוך סיעתו.

ריבלין צייץ הבוקר (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי "מתחם הבילוי במחנה יהודה לא יסגר. כמו שלא נסגר מתחם התחנה. גם ליצמן יודע זאת אז למה הוא דורש? אגלה לכם סוד קטן. גם לו יש סוג של פריימריס וגם הוא צריך להפגין פעילות בנושא שמאוד רגיש בסיעתו. זה הכל".

העיתונאי אריה ארליך מעיתון 'משפחה' הוסיף: "אל תחפשו היגיון בהתנהלות של ליצמן בירושלים. פשוט אין כזה".

כזכור, ביום שישי פרסם עיתון 'המודיע' כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מציב תנאים למועמדים לראשות העיר, בעוד השמועות רוחשות שהבטיח את תמיכתו לאחד המועמדים הקיימים, הרי שעל פי הפרסום בעיתון - ליצמן קורא למנוע את הפריצות וחיי הלילה בשוק מחנה יהודה בתנאי לתמיכת גור במועמד.

ראש העיר המכהן, ניר ברקת, שנבחר בין היתר בתמיכתם של חסידי גור, התייחס הבוקר (שני) לסערה סביב מתחמי הבילויים בשוק מחנה יהודה ואמר כי השוק ימשיך להיות תוסס.

"שוק מחניהודה הפך בעשור האחרון לאחד השווקים היפים והתוססים ביותר בעולם וכזה הוא ימשיך להיות", כתב ברקת. "אין כמו הצבעים, הניחוחות והקולות שבוקעים מהבסטות במהלך היום, שהופכות למתחם בילוי עם ברים ופאבים תוססים בין הסמטאות הציוריות במהלך הלילה".

לדברי ברקת, "המהפך בשוק לא קרה סתם. זה קרה בזכות ההשקעות שלנו בעשור האחרון: משיפוץ הגגות, התאורה ומערכות האוורור ועד לפסטיבלים כמו באלבאסטה ועוד-ובעיקר בזכות שיתוף הפעולה ההדוק עם הסוחרים שנותנים את הנשמה והופכים בעבודה קשה את השוק למקום שאין אף ירושלמי, ישראלי או תייר שמוכן לוותר על ביקור בו".

בראיון לרזי ברקאי ב'גלי צה"ל', אמר ליצמן כי "אין לי בעיה עם שוק מחנה יהודה כמרכז קניות אלא עם חיי הלילה שהתפתחו במקום ופוגעים בתושבים. אין שם רשיונות עסק ואין אכיפה של חוקי רעש, תברואה ובריאות".

לדבריו, "ניסיתי לפתור את הבעיות בשוק בדרך רגילה ולא הלך, כעת יש בחירות ונראה".

ליצמן הוסיף ואמר כי "המועמד שלנו בירושלים עוד לא הודיע שהוא במירוץ, בינתיים רק שניים הודיעו. בהמשך נראה מי רץ ונודיע".

אמש דיווח יאיר שרקי ב'החדשות', כי הסיבה למאבק של ליצמן נגד השוק היא ישיבת "שפת אמת" של חסידות גור, השוכנת במרחק של כ-30 מטרים בלבד מהשוק, בעברו השני של רחוב יפו.

הבניין, הוא מוקד חושב של החסידות, כאשר מחד הוא משחזר את חזית בית המדרש של גור בפולין ומאיד במקום שוכנים קבריהם של האדמו"רים מגור ה"אמרי אמת" ובנו ה"פני מנחם" זיע"א.

לפני כמה חודשים, כך מדווח שרקי, נכנסו למתחם הישיבה שתי צעירות שיכורות, כנראה אף תחת השפעת סמים, ועוררו במקום מהומה לא קטנה.

הישיבה כמו גם תקרית השיכורות הן, לפי שרקי, הסיבות בגינן החליט ליצמן לדרוש את סגירת מתחם הבילויים בשוק, דרישה שעל פניו נראית לא ריאלית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר