שלבו יותר מים

מחקר: ילדים ששותים מיץ פירות בארוחת הבוקר - בסיכוי גבוה להשמנה

ילדים ששותים מיץ פירות לצד ארוחת הבוקר שלהם - עשויים לסבול יותר מעודף משקל, כך עולה ממחקר של האוניברסיטה הרפואית של וינה. ומה המומחים ממליצים להורים? (מחקרים)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לא רק משקאות ממותקים עלולים לגרום להשמנה: ילדים ששותים מיץ פירות בארוחת הבוקר שלהם - עשויים לסבול מעודף משקל - כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי האוניברסיטה הרפואית של וינה.

מבין מעל 600 ילדים שנבדקו, המחקר גילה כי ילדים שצרכו מיץ תפוזים או מיץ תפוחים בארוחת הבוקר שלהם, היו בסיכוי גבוה יותר לסבול מעודף משקל, מאשר ילדים ששתו עם ארוחת הבוקר שלהם מים.

לפי עורכי המחקר שבדקו השפעות של הרגלי ארוחת בוקר על ילדים, בעוד לרוב סוגי המזון לא הייתה השפעה ברורה על עודף משקל אצל הילדים, בנוגע למיץ פירות התוצאה הייתה די ברורה: ילדים ששתו מיץ פירות יותר משלוש פעמים בשבוע, היו בסיכוי גבוה להפוך לשמנים.

המחקר גילה גם כי ילדים שדילגו על ארוחת הבוקר היו עם סיכויים גבוהים יותר להשמנה מאשר ילדים שאכלו. ההערכה ההגיונית אומרת שילדים שמדלגים על ארוחת בוקר מסודרת, צורכים יותר חטיפים לאורך היום.

אלא שלמרות הממצאים, מומחים לתזונת ילדים אומרים כי אין סיבה לפחד ממשי אצל הורים שמוסיפים מיץ פירוץ לארוחת הילדים. לדבריהם, מיצי פירות כוללים ערכים תזונתיים חשובים לילדים, ולכן לא מומלץ "לחתוך מהם" לגמרי, אלא פשוט לעודד יותר שתיית מים במקביל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר