נגד ההסדר בעזה

אמו של אורון שאול: "נתניהו צעק עלינו 'שקרנים'"

משפחות נעדרי עזה, המוחזקים בידי חמאס בתוך הרצועה, ערכו מסיבת עיתונאים תוקפנית נגד התנהלות ראש הממשלה, שלפי הדיווחים חותר להסכם הסדרה כולל מול ארגון הטרור (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באב תשע"ח | 05.08.18
חלק מדבריה הקשים של זהבה שאול (צילום: מתוך 'חדשות עשר')

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים להסכם הסדרה בין ישראל לעזה, קיימו היום (ראשון) בני משפחותיהם של אורון שאול, הדר גולדין ואיברהים אבו גנימה, שנמצאים בידי חמאס ברצועה, מסיבת עיתונאים משותפת.

זהבה שאול, אמו של החייל אורון הי"ד שנפל ב'צוק איתן', הטיחה טענות קשות בראש הממשלה בנימין נתניהו. תחילה היא פתחה והזכירה: "ביום חמישי הקרוב נציין שנתיים למותו של הרצל בעלי, אבא של אורון. כמו שכולם יודעים הרצל נפטר לאחר שהפסיד בשתי מלחמות: הראשונה - החזרתו של אורון. המלחמה השנייה - המלחמה בסרטן שהתפשטה בגופו".

לדבריה, "כחודשיים לפני מותו נפגשנו עם נתניהו, והוא צעק עלינו והטיח בנו האשמות. הוא כינה אותנו שקרנים. עד לפגישה זו, הרצל נתן אמון מלא במערכת והאמין להבטחות של ראש הממשלה. פגישה זו הייתה עבורו קש ששבר את גב הגמל. לפני מותו השאיר הרצל בידי את צוואתו: לא להאמין יותר להבטחות ולעשות כל שביכולתנו להשיב את אורון הביתה".

"אני כאן היום כאמו של אורון וכרעייתו של הרצל", המשיכה האם השכולה, "ואני מודיעה לממשלת ישראל ולעומד בראשה: אעשה כל מה שביכולתי, למרות מצבי הבריאותי הלא הפשוט, על מנת להחזיר את אורון הביתה. אני קוראת מפה לממשלת ישראל - אל תהיו שותפים למשא ומתן עם ארגון הטרור ואל תחתמו על הסכם עם שום ארגון שפל ואכזרי שחטף את אורון והדר, מיטב בנינו וחיילנו שיצאו להגן על המולדת".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"אני פונה בפנייה אישית לכל עם ישראל, כולל תושבי עוטף עזה, שאורון והדר נלחמו על מנת להבטיח להם ימים שקטים ושלווים. בבקשה, הצטרפו למאבק המוסרי ותסייעו לנו למנוע מממשלת ישראל לחתום על הסכם רגיעה עם חמאס שאינו כולל תנאים ראשונים ומקדמיים של השבת הבנים הביתה. אל תתנו לממשלת ישראל להפקיר את הבנים בידי האויב. זהו חלון הזדמנות אחרון בשבילנו. אסור לנו לפספס אותו. ושבו בנים לגבולם".

שמחה גולדין, אביו של החייל הדר הי"ד, שנפל ב'צוק איתן', אמר במסיבת העיתונאים: "המילים שנתניהו מקפיד לומר בכל אירוע וטקס כי 'המדינה עושה ככל יכולתה', הן מילים חלולות שמאחוריהן אין כלום ולא היה כלום. עכשיו יש ביטויים חדשים - מסגרת רחבה, הסדרה רחבה - הכל ספין. האמת היא שאין מתווך גרמני, אין ערוץ קטארי, אין איש מודיעין מצרי שעוסקים בהשבת החיילים והאזרחים. הם לא קיימים כי ראש ממשלת ישראל הפך שותף בכיר להסכם הקנייה, ההסדרה. אני מציע לקרוא לזה 'מו"מ שמו"מ'".

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לדבריו, "איבדתי את האמון שלי כשנתניהו חתם הסכם עם ארדואן שהשפיל את חיילי השייטת. הוא החליט ברגע האחרון להוציא מההסכם את התנאי המקדים למהלך, שהיה החזרת החיילים, למרות התחייבותו. אנחנו לא נגד מו"מ על הסכם חילופי שבויים, אבל אין משא ומתן, לא היה וגם לא יהיה משא ומתן. איך אני יודע את זה? ביום חמישי שוחחתי עם המתאם ירון בלום והוא עצמו לא יודע שמתנהל משא ומתן להשבת הבן שלי, של אורון והאזרחים. ההסדרה כבר בעיצומה, הציבור הישראלי חייב להבין שאצל ראש הממשלה לא קיימת מחוייבות לערכי צה"ל ולברית בין הממשלה לבין משפחות החיילים, קיים רק הספין".

גם אמו של הדר, לאה גולדין, אמרה: "לפני שלושה שבועות נתניהו הגיע לביקור בעוטף, אחרי כמעט שלושה חודשים שלא היה שם", הוסיפה גולדין. "באותו יום בדיוק ציינו ארבע שנים לחטיפתו של הדר. נתניהו אמר אז - 'זהו יום השנה הרביעי של הדר גולדין, אנחנו מחויבים להחזיר אותם'. אמר ושוב פעם לא עשה. ההסדרה הזו מבושלת ומהונדסת על ידי נתניהו באופן אישי, החיילים והאזרחים לא חלק ממנה".

ממראות מאהל המחאה (צילום: Yonatan Sindel/Flash909)

לאחר מסיבת העיתונאים, שהתקיימה במלון קראון פלאזה בירושלים, המשפחות החלו לצעוד לכיוון משרד ראש הממשלה, בדרישה להיפגש עם נתניהו. בשעות הצהריים, צפויו המשפחות לקיים אירוע מחאה ברחוב עזה מול מעון ראש הממשלה, במקביל לישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שלפי הדיווחים תעסוק בהסדרה המדוברת מול עזה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לטענותיה של זהבה, האם השכולה: "ראש הממשלה נתניהו מעולם לא צעק על משפחות שכולות ולא הטיח בהן האשמות, וכך גם ביחס למשפחת שאול. ראש הממשלה ימשיך לעשות כל מאמץ עד שהבנים יחזרו הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר