"הסיפור ההזוי ברבנות"

הפגיעה בכבודו של הגר"ש עמאר והדרישה לנזיפה בפקיד

בקשה של הראש"ל הגר"ש עמאר מחתן לטבול לחומרא הביאה פקיד ברבנות להגיש 'תלונה' לנשיא בית הדין, שבתגובה חטף מתקפה חזיתית ודרישה לנזיפה: "חוצפתו וטפשותו" • כל הפרטים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראש"ל הגר"ש עמאר ונשיא בית הדין הגר"ד לאו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: במסדרונות הרבנות הראשית סוערות הרוחות בימים האחרונים, בשל מה שנראה כפגיעה בכבודו ובסמכותו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר, במסגרת תפקידו כרבה של ירושלים. הסיפור הגיע עד כדי מכתב חריף מצד חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק רלב"ג, נגד מנהל מחלקת אישות איתמר טובול, ודרישה של נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו ממנכ"ל הרבנות משה דגן להעמיד את הפקיד על מקומו.

תחילתו של הסיפור: חתן מוונצואלה שהגיע למועצה הדתית ירושלים עם 'אישור יהדות' מהרב המקומי. אך כאשר התיק הגיע לשולחנו של רב העיר הגר"ש עמאר, ביקש הרב שהחתן יעבור טבילה לחומרא. סיפור המקרה הגיע, בדרך לא ברורה, למנהל מחלקת אישות וגירות איתמר טובול, שבתגובה שיגר מכתב נגד קביעתו של הגר"ש עמאר, ואף ביקש להעביר את הדבר "להחלטת נשיא בית הדין הגאון רבי דוד לאו".

יתרה מזו, לדברי בכיר המעורב בסיפור: "טובול בחוצפתו התקשר לאותו חתן שעבר את ההליך והודיע לו שמה שהרב עמאר ביקש לא תקין".

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק רלב"ג, האחראי על רישום נישואין במועצה הדתית בירושלים, נחשף לתוכן מכתבו של איתמר טובול וזעם. ובתגובה, שיגר מכתב חריף וחסר תקדים לנשיא ביה"ד הגר"ד לאו. במכתב, שתוכנו הגיע לידי "כיכר השבת", כותב הגר"י רלב"ג: "לא ידוע לנו איך הגיע המסמך למחלקת אישות וגירות, ועל זה נתקבל מכתב (ששיגר טובול. י-כ) ליצנות מזלזל".

הרב רלב"ג כותב לגר"ד לאו כי טובול: "העיז בחוצפתו וטיפשותו לכתוב מכתב תלונה ו'החלטה להעביר את הענין להחלטת הרב לאו'". הרב רלב"ג מציין כי בתוקף סמכותו הוא זוכר כי גם רבה של ירושלים הגאון רבי שלום משאש זצוק"ל נהג להחמיר בנושאים מסוג זה, כפי שנהג הגר"ש עמאר.

"בשם כבודו של רבה של ירושלים הראשון לציון, אני מבקש מאוד שכת"ר יקדיש את הזמן בדחיפות בכובד ראש הראוי לטפל בתלונה", מסכם הרב יצחק רלב"ג.

טובול, שככל הנראה חשב שהגר"ד לאו יתערב בפרשה, ספג בתגובה ביקורת קשה מצד נשיא בית הדין. ראש לשכת הרב לאו, רפאל אלטמן, שיגר מכתב בשמו של הרב למנכ"ל הרבנות משה דגן.

במכתבו כותב הרל"ש: "כבוד הרב הראשי מביע מורת רוח מהזלזול והפגיעה בשיקול דעתו של כבוד הראש"ל הרב הראשי לירושלים הגר"ש משה עמאר שליט"א, נשיא בית הדין הגדול לשעבר. אבקש את התערבותך ובדיקתך".

גורם רבני בכיר בבית הדין שנחשף לסיפור אמר ל"כיכר השבת": "הסיפור הכי הזוי שהכרתי בכל שנותיי בבית הדין. תתארו לכם מצב שבו נשיא בית המשפט העליון מקבל החלטה, שבסמכותו, במסגרת תפקיד חדש בו הוא מכהן, ויבוא איזה פקיד ויתלונן עליו וינסה לפגוע בסמכות שלו, הוא היה מיד עף מתפקידו, לאיזה שפל הגענו?".

לדבריו: "הראשון לציון הגר"ש עמאר שימש למעלה מעשור כנשיא בית הדין הגדול, איזו חוצפה צריך בכדי לבוא ולהעיר על החלטה שלו? ועוד מי? פקיד ברבנות? פשוט בושה".

מהרבנות הראשית נמסר: "לאחר בדיקתו של מנכ"ל הרבנות, הרב איתמר טובול פעל כראוי ועל פי הנהלים. מדובר בטיוטת מכתב שהועברה טרם הפצתה ללשכת הרב הראשי נשיא ביה"ד הגדול הגר"ד לאו לקבלת התייחסות הלשכה ואישורה בטרם שליחת מכתב התשובה. בהתאם לנהלי רישום הנישואין והתקנות, גיורים יכולים להיעשות אך ורק על ידי בית דין מוסמך לגיור ובמקרה שהובא לרב טובול, הגיור נעשה על ידי עובדי המועצה הדתית שאינם מוסמכים לגייר ובניגוד לנהלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר