הקרב על ירושלים

ברקת: חשוב שראש העיר לא יהיה מגזרי

ניר ברקת החל להיפרד, בימים אלו, מתפקידו כראש עיריית ירושלים כשהוא מנסה למנות את השר זאב אלקין לממשיך דרכו. בראיון פרידה הוא מדבר על אלקין, יוסי דייטש ומשה ליאון (בארץ)

ניר ברקת והשר זאב אלקין (צילום: מארק ישראל סלם / פול)

ראש עיריית ירושלים מסכם בימים אלו את תקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים, ומבקש למנות את השר זאב אלקין לתפקיד הבכיר, כמי שלדבריו ימשיך את המהפכה שהחל בעיר.

בראיון למשה גלסנר ברדיו 'קול ברמה', סיכם ברקת את תקופת כהונתו בעירייה והסביר מדוע הוא מביע תמיכה באלקין ולא בחרו משה ליאון.

על הליך הפרידה סיפר ברקת: "עסוק מאוד בלהשאיר הכל מסודר, לנקות שולחן , לוודא שהעיר שלנו בכיון הנכון, זה מאוד מעסיק אותי.

"קודם כל לתושבי העיר. אם הכל יסתדר בעז"ה גם בישיבת המועצה בשבוע הבא אנחנו רוצים להשלים מתווה של כמעט 2,000 כיתות חדשות. 20,000 יחידות בניה לכלל המגזרים. להשאיר אותה עם תקציב ראוי ובתנופה גדולה בהרבה תחומים".

מי ראש העיר הבא של ירושלים?

"אני חושב ומעריך שיקרה ומאמין בכל ליבי שמי שצריך להנהיג את העיר זה השר זאב אלקין והסיבה לכך היא הסתכלות מערכתית על איך מנהלים את כלל השבטים יחד. צריך כאן מי שיש לו הסתכלות רחבה ומי שיודע להיות הוגן לציבור החרדי , החילוני, לדתי לאומי, לציבור היהודי ושאינו יהודי. ראיה ממלכתית עם המון ניסיון ועומק ואני מאוד התרשמתי שזאב אלקין הוא האיש הנכון לעשות את זה".

יוסי דייטש (יונתן זינדל, פלאש 90)

ברקת נשאל על יוסי דייטש והשיב: "יוסי בחור מוכשר ובהחלט מייצר תפוקה הוא איש שאני מסתדר איתו טוב ויש לנו עוד כמה כאלה אנשים ובעיר שלנו שהיא עיר מאוד מורכבת גם לציבור החרדי וגם לכלל הציבורים חשוב שראש העיר לא יהיה מגזרי אלא עם ראיה מערכתית רחבה"

מישהו ששייך לציבור מסוים, דואג רק לציבור שלו? ניר ברקת חילוני, דואג רק לחילונים? זאב אלקין סרוג דואג רק לסרוגים? יוסי דייטש חרדי דואג רק לחרדים?

"גם עופר ברקוביץ חילוני ואין לו ראיה מערכתית."

יוסי דייטש אין ראיה מערכתית? הוא חושב מגזרי?

"יוסי חבר שלי, ואני בהחלט חושב שהוא איש מוכשר וראוי רק לעיר ירושלים, להוביל תהליכים של העיר ירושלים שצריך לעיתים להסתכל בראיה ממלכתית ולדעת לייצר פשרות בין מגזרים, הוא כפוף לרבנים שלו בכל עניין ודבר וזה דבר שמאוד יקשה עליו וזה לא טוב לירושלים.

"אני חושב שמי שאוהב חרדים ויודע להסתדר איתם, יידע לתת מענה יותר טוב לציבור החרדי ולכלל הציבור".

אם המפה נשארת כזו עם המתמודדים הקיימים, יוסי דייטש לוקח בסיבוב ראשון?

"אני לא נכנס לכל התרחישים. צהרב מרדכי אליהו זצ"ל אמר לי לשמור על ירושלים. אם הרב זצ"ל היה חי היום ושואל אותי מה אני חושב? הייתי עונה לו חד משמעית אם טובת ירושלים לנגד ענינו עיר שלא חולקה לשבטים שיש בה מקום לכלל המגזרים אני מאמין שהבנאדם המתאים הוא זאב אלקין שהיה יו"ר קואליציה ברמה הלאומית וכל החברים החרדים והלא חרדים ידעו להסתדר איתו מצוין והוא הוכיח את עצמו כאיש שיודע לעשות פשרות".

ליאון וברקת (יעקב כהן, פלאש 90)

למה בחרת בו ולא במשה לאון שהוא כבר איש ירושלים וחבר מועצה?

"כי זאב יכול לעשות את העבודה יותר טוב. גם משה לאון חבר שתרם ותורם, הוא לא איש פסול- הוא איש טוב אבל שאני מסתכל מה טוב לירושלים, אני שם את החברויות שלי בצד".

אלקין זה האיש שאמרת עליו שהוא לא מתאים להיות השר לענייני ירושלים

"אמרתי שלא צריך להיות שר לענייני ירושלים, לא הוא ולא אף אחד. חשבתי ועדיין חושב שזה תפקיד מיותר שצריך לתת לראש עיריית ירושלים לנהל את העיר. וכשהוא נבחר, הסתדרנו מצוין ולמרות שהוא לא תמך בי , אני שם את החברויות בצד ותומך בו".

במה אתה עוזר לאלקין? את היועצים שלך אתה משאיר לו?

"אעזור לו במה שיבקש. הוא צריך לבחור לעצמו את היועצים".

הפלג הירושלמי סגר עם מישהו או שהוא ממתין להחלטה לגבי מועמד חרדי?

"הפלג בחמש שנים האחרונות קיבל את מה שמגיע לו, אני נגד תפיסת עולם של חרמות מכל סוג. בירושלים יש מקום לכולם וצריך לדאוג לכלל השבטים. לי ולפלג יש הרבה מחלוקות. לא ידוע לי אם הם סגרו עם אלקין, הם מחפשים אנשים שלא יחרימו אותם".

אתה חושק בתיק החוץ?

"אני דובר אנגלית שוטפת, כל עסקי עשיתי בחו"ל. אני מבין ומאוד מעניין אותי גם חינוך וכלכלה ותחומים רבים מאוד שעסקתי בהם כראש עיר וכל מה שראש הממשלה יבקש ממני, אעשה. צבכל תפקיד שלא אהיה בו, תמיד אעמוד לימין העיר ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר