"להמנע ממכשול"

הורים, הרב זילברשטיין פסק: אסור לתת לילדים לאסוף כסף

בעקבות מנהג ארגוני חסד וצדקה, לאסוף כסף על ידי ילדים בערב ראש השנה ויום הכיפורים, פוסק הגר"י זילברשטיין: אסור שילדים יאספו כסף - כי זה לא חינוכי והם מסתנוורים ונכשלים (אלול, יהדות)

הגאון רבי יצחק זילברשטיין (באדיבות המצלם)

בימים אלו, הימים הנוראים, מרבים עם ישראל בנתינת צדקה - ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, מה שמוביל את ארגוני החסד והצדקה הרבים, לערוך מגביות נרחבות בכל מקום ומקום.

וכך, בפתחי בתי כנסיות ומקוואות, מוצבים עשרות דוכנים של הארגונים השונים המבקשים להתרים את עמך בית ישראל לקראת ימי הדין, שיכתבו ויחתמו לחיים טובים.

אלא שהולכת ורווחת לה התופעה בה אותם ארגונים משתמשים בילדים או נערים צעירים שיעמדו עם הדוכנים במקומות השונים כדי לאסוף כסף מאנשים, וזאת תמורת שכר על עבודתם.

פסק מפתיע שמגיע מחבר המועצת ורבה של רמת אלחנן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, קובע כי אסור לתת לילדים לעשות זאת מאחר ומדובר בפעולה לא חינוכית שמכשילה את הילדים.

בעלון "פרי עמלנו" היוצא לאור בפתח תקווה, מובא כי הגר"י זילברשטיין נשאל אודות ילד המעוניין להעמיד דוכן בערב ראש השנה ויום הכיפורים בשביל לאסוף כספים לחברת תהילים וכדומה.

"האם יש לעודדו לכך יש בכך קיום מצוות צדקה וגדול המעשה, או שמא בגיל זה אין זו פעולה חינוכית ומומלצת", נשאל הרב.

הגר"י זילברשטיין השיב כי "זה פעילות לא חינוכית מאד, כי זה מכניס בילדים חמדת ממון, וגם דרך הילדים שמסתנוורים מכסף, ונכשלים בלקיחת חלק מהכסף לעצמם, ולכן אסור בשום אופן להסכים לכך, שילדים יאספו כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר