מחכים לחוק

למרות הסיכון: הכנסת מעבירה מזון לנזקקים

הצעת החוק של ח"כ מקלב שתקל על העברת מזון לנזקקים עוד לא אושרה סופית, אך למרות זאת בכנסת החליטו כבר להתחיל ולהעביר מידי יום מזון מיותר עבור נזקקים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מזנון הכנסת, ארכיון (צילום: פלאש 90)

לקראת אישור הצעת חוק הצלת מזון של ח"כ אורי מקלב בסוף המושב החלו בחודשים האחרונים במשכן הכנסת לפעול לביצוע מלא של הצעת החוק, כבר כיום מחלקים עובדי מזנון הכנסת יחד עם מתנדבי ארגון לקט ישראל מאות מנות עודפות ממטבחי הכנסת שלא באו לידי שימוש באותו היום, האיסוף החל לאחר שהתקבלו כל האישורים ממנכ"ל הכנסת, ומחברת ההסעדה 'סודקסו', כאשר אוכלוסיית היעד בעיקר קשישים, משפחות מרובות ילדים.

כיום נאספות מהכנסת בממוצע כ-100 ארוחות ביום על ידי נהג ורכב ייעודי של 'לקט ישראל'.

הצעת החוק אותה יזם ח"ע אורי מקלב ואשר מקודמת בימים אלו מבקשת להקל בבירוקרטיה מעל תורמי עודפי מזון לנזקקים, כיום אדם המבקש להעביר עודפי מזון מחברות וארגונים לנזקקים חשוף לתביעות ועתירות בגין נזקים שיגרמו מהפעולה, הצעת בחוק מבקשת להסיר את האחריות ולאפשר לארגונים ועמותות להעביר עודפי מזון לנזקקים ללא אחריות פלילית.

יוזם החוק חבר הכנסת אורי מקלב, הסביר באחד מהדיונים במליאת הכנסת, כי "כיום כל ילד רביעי נמצא תחת קו העוני, אלפי ילדים הולכים לישון מדי ערב רעבים ויש לנו את הפתרון לכך, יש לנו פתרון הנמצא מעבר לחומה ועלינו מוטלת החובה להסיר את החומה הזו". ח"כ מקלב הסביר, כי לא מדובר במזון מסוג נחות או מזון מקולקל אלא מדובר במזון איכותי אשר מועמד למכירה או להגשה בבתי מלון ומסעדות ומושלך לאשפה בגלל בירוקרטיות כאלה ואחרות,

על פי נתונים אשר הוצגו בדיון בוועדה באחרונה, למרות החקיקה הקיימת כיום, מדי יום מסתכנים בתי המלון בישראל בתביעות ותורמים 1,765 ארוחות חמות. ואפשר להכפיל את הכמות, אם יוסר איום התביעה אמרו נציגי התאחדות המלונות. בנוסף הוצג, כי מעל לשמונים אחוזים מהיצרנים הביעו רצון להצטרף להפניית מזון לתרומות, אך הם חוששים מתביעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר