אאא

עבר עליכם שבוע מאתגר. אתם סופרים את השעות עד שבת, שסוף סוף תוכלו לחוש על בשרכם את הביטוי "שינה בשבת - תענוג", להזין את הגוף (והנפש!) במיטב המאכלים, לשכב על הספה עם ערימת עיתונים או לצאת לריצה קלילה במוצאי שבת, אך כאבי הראש המסיביים, הפועמים כפטישים, אינם מאפשרים זאת. ברוכים הבאים לעולם נפלא של מיגרנות סוף השבוע.

מהי בעצם "מיגרנת סוף השבוע"? מיגרנה - כאב חזק באזור העיניים והרקות. במקרים רבים, בצד אחד של הראש ופעמים רבות הוא מלווה בבחילות עד כדי הקאות, וכן ברגישות לאור, רעש וריח, שנגרם על ידי שינוי בשגרה. הכאבים מתחילים בדרך כלל בשבת בבוקר עבור אילו מבינינו שרגילים לעבוד מתשע עד חמש ושיש להם סוף שבוע קצת שונה.

מה גורם להם? ביום חופש, אתם כנראה תעלו על יצועכם ותקיצו משנתכם מאוחר יותר. סטייה מהרגלי השינה יכולה לגרום לחלקנו להתעורר עם כאב ראש דמוי מיגרנה או שיתפתח מספר שעות לאחר ההתעוררות. יכולים לסבול מכך גם כאלה (כולנו, פחות או יותר) שלא רגילים לישון אחרי הצהריים במהלך השבוע, אך עושים זאת בסוף השבוע.

מעבר לכך, אתם תצרכו יותר אלכוהול, תלגמו כמו מופחתת של קפאין. במהלך השבוע אנשים רבים שותים 3-4 כוסות קפה או תה ביום, כדי לקבל דחיפה. אבל בסוף השבוע הם נוטים לשתות פחות, והגוף עובר גמילה, שמעוררת את כאבי הראש ותאכלו סוגים שונים של מזון ובכמויות גדולות. כל ההרגלים האלה יכולים להפעיל מיגרנה, אבל כשהם באים יחדיו, על אחת כמה וכמה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

בנוסף, יש הטוענים כי אם אתם דוחפים את עצמכם להישגים בעבודה, יותר מדי, במשך כל השבוע, וחווים לא מעט לחץ שמוביל להצטברות אדרנלין במחזור הדם. האדרנלין עדיין נמצא בגוף למרות הפסקת העבודה ומעורר את כאבי הראש.

כיצד ניתן למנוע אותם? אתם לא הולכים לאהוב את החדשות האלו, אבל התוכנית הטובה ביותר היא לשמור על שגרת סוף השבוע שלכם דומה ככל האפשר לשגרת השבוע. כן, גם אם זה אומר להתעורר בשעה שבע בבוקר ולשתות כוס קפה שחור במקום לישון עד הצהריים, אבל זה מחיר קטן שצריך לשלם עבור סוף שבוע מאושר, נטול כאבי ראש.

ומה אם הם באמת בלתי נסבלים? אם שמירה על עקביות השגרה שלכם לא עוזרת, אל תתעצלו לקבוע פגישה עם מומחה לכאבי ראש. הם יוכלו לעזור לכם לזהות טריגרים נוספים ולהמליץ על תוכנית ריפוי כי סופי שבוע מיועדים לכיף, ללא כאבי ראש.