משפט חוזר?

התפתחות בחקירת הרצח של תאיר ראדה

המשטרה חקרה עדה חדשה בפניה הודתה א"ק כי היא זו שרצחה את הנערה תאיר ראדה ולא הנאשם רומן זדורוב. פרקליטו של זדרוב דורש משפט חוזר לבדיקת הטענות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן ואפי שריר, ynet)

תיק הרצח של הנערה תאיר ראדה מסרב להיסגר, והפרשה שהסעירה את המדינה ממשיכה לעורר עניין רב כשהפעם ישנה גם התפתחות חדשה.

אתמול (ראשון) בשעות הבוקר הגיעה אישה צעירה למשרדי ימ"ר צפון בנצרת עילית כדי למסור עדות בפרשה. האישה זומנה על ידי החוקרים כדי לשפוך אור על פרטים הידועים לה על חקירת הרצח, בעקבות מידע שהתקבל במשטרה שלפיו אישה, ששמה אסור בפרסום ומכונה בתקשורת בראשי תיבות א"ק, התוודתה בפניה, כביכול, כי היא זו שרצחה את תאיר ראדה, כך על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות'.

העדה הנוכחית היא כבר האדם השלישי שבפניו טענה א"ק, לכאורה, כי ביצעה את רצח תאיר ראדה. בחודשים הקרובים, יגיש עו"ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב, בקשה למשפט חוזר, שעוסקת בראיות חדשות שקושרות לכאורה את א"ק לרצח תאיר.

כזכור, רצח תאיר ראדה התרחש ב-6 בדצמבר 2006. תאיר ראדה, נערה בת 13 וחצי מקצרין, נמצאה ללא רוח חיים בתא שירותים בבית הספר התיכון "נופי גולן" שבו למדה, ובגופה נתגלו חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר. לאחר מעצרו שוחרר זדורוב, אולם כשבוע לאחר הרצח נעצר שוב, בחשד לביצוע הרצח.

זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו מהודאתו, סירב לחתום עליה וטען כי זו הוצאה ממנו תחת לחץ. ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם.

זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה אך האשים אותו שוב. ביהמ"ש העליון גם דחה ערעורו של זדורוב ברוב של שניים נגד אחד. על החלטה זאת הגיש זדורוב בקשה לדיון נוסף, אך בקשתו נדחתה.

על פי הדיווח החדש, כעת נחשפים פרטים חדשים הקושרים, כביכול, את א"ק לרצח הנערה האומללה; אנשים שבפניהם טענה כי היא הרוצחת, מסמכים שרומזים על מעורבות אפשרית שלה בפרשה וגם חלקים מעדותה במשטרה. בין היתר נחשף מסמך של פסיכיאטרית ששוחחה בשנת 2014 עם א"ק, שבפניה הביעה את הדחף שלה לרצוח את שכנה, וכי היא אף הכינה לצורך כך כפפות וסכין מה שמלמד על מסוכנותה.

הפסיכיאטרית דיווחה על כך לפסיכיאטר המחוזי ואשפזה את א"ק בכפייה, לצורך הערכה פסיכיאטרית. המסמך המטלטל שנחשף לראשונה לקראת הבקשה למשפט חוזר, מתאר את השיחה שקיימה הפסיכיאטרית עם א"ק: "בשיחה איתה אמרה לי א"ק כי 'יש לה רעב' לרצוח מישהו, כמו דחף, לדבריה, בינתיים משתלטת על זה אך בקושי", כתבה הפסיכיאטרית. "לדבריה, (א"ק) רוצה לרצוח את השכן שלה. בינתיים עשתה 'הכנות לרצח' וקנתה סכין וכפפות". בסיכום המזכר, שנכתב אל הפסיכיאטר המחוזי מבקשת אותה פסיכיאטרית לשלוח אל א"ק ניידת ולאשפז אותה בכפייה באופן דחוף לצורך בדיקה.

עו"ד ירום הלוי, שמייצג את רומן זדורוב שהואשם ברצח ראדה ואף הודה בכך ושחזר את המעשה, מתכוון להגיש בזמן הקרוב בקשה למשפט חוזר. בבקשה הוא מסתמך, בין היתר, על חומרים ועדויות שונות שאסף על מעורבותה של א"ק בפרשה. "במכתבי לפרקליטות וגם בעל פה ביקשתי שיעצרו את א"ק כחשודה ברצח תאיר ראדה ויחקרו אותה חקירה אמיתית, ללא כחל ושרק, ולא חקירה 'מלטפת', כפי שאירע הן בחקירתה של א"ק ב־2012 והן בחקירתה בדיוק לפני שנה. מבלי לפרט בדיוק את תוכן התשובה הזמנית שקיבלתי, אציין כי נעניתי לפני כחודשיים כי הפרקליטות מתייחסת בכובד ראש לחומר שהעברתי והבדיקה מצידה טרם הסתיימה".

הלוי מתייחס גם לחקירה שנערכה אתמול במשטרה. "עכשיו, משנחקרה לראשונה עדה חשובה בתיק, בעקבות פנייתי לפרקליטות ובעקבות ראייה חדשה חשובה מאוד שהעברתי לפרקליטות, אני מצד אחד חש סיפוק שהנה, אולי הפרקליטות תתעשת ותיאלץ את המשטרה לבצע חקירת אמת, ואולם מצד שני עודני חדור פחד וחשש שמא, גם הפעם הפרקליטות לא תתעלה מעל שיקולי האגו של קברניטיה. אני מצידי לא אשקוט ולא אנוח עד שחפותו המלאה של רומן, שהיא כה ברורה לי מהראיות החדשות, תוכח, ושהעוול האדיר שנגרם לו יתוקן".

מפרקליטות מחוז צפון נמסר ל'ידיעות אחרונות': "פרשת א"ק נחקרה ביסודיות בשעתו, ולא נמצא בה ממש. מבלי להתייחס לגופן של החקירות נציין כי כל דיווח בהקשר זה נבדק, לרבות דיווחים על התוודויות של א"ק, כמו גם של אחרים, וכי אמיתות גרסתה לגבי מעורבותה ברצח נשללה, אך נקבע גם שאין אפשרות לשלול כי א"ק סיפרה לגורמים שונים כי היא הרוצחת, וזאת נוכח מחלת נפש שממנה סבלה".

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק אומרים בתגובה: "משטרת ישראל בדקה בקפידה ושללה את החשד נגד א"ק. אין מחלוקת שא"ק מתמודדת עם מצוקה פסיכיאטרית בצורה מעוררת כבוד. החשד שלפיו אמרה דברים כאלה ואחרים בעטיה של מחלת הסכיזופרניה שממנה היא סובלת, נבדק הן בשנת 2012 בעקבות הודעתו הכוזבת של בן זוגה לשעבר במשטרה והן בשנים שלאחר מכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר