ישיבת הקבינט הסתיימה

לילה מתוח; חמאס: "אם נותקף - נגיב בעוצמה"

בעקבות שיגור רקטות הגראד לפנות בוקר לכיוון ערי המרכז ולבאר שבע, התקיימה ישיבת הקבינט הביטחוני לדון במצב המסלים, כשברקע איומי חמאס להגיב בעוצמה לכל תקיפה ישראלית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בחשוון תשע"ט | 17.10.18
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

תושבי ישראל, ובפרט אלו המתגוררים בערי הדרום, ממתינים במתח לראות כיצד יעבור הלילה (רביעי), זאת לאחר ישיבת הקבינט הביטחוני הארוכה, בעקבות ירי טילי הגראד לפנות בוקר מרצועת עזה.

החמאס מצידו איים הערב: "אם נותקף הלילה - נגיב בצורה תקיפה ומיידית", מה שכאמור מכניס את המערכות לכוננות, שכוללת הצבת מערכות כיפת ברזל באזורים שונים ברחבי הארץ.

במקביל, מגיעים דיווחים לפיהם רוב שרי הקבינט הביטחוני נוטים למצות את מאמצי ה'הסדרה' מול עזה, בתיווך מצרי, ולא לצאת כעת למבצע צבאי ברצועת עזה.

ישיבת הקבינט הסתיימה לאחר יותר מחמש וחצי שעות של דיונים. לקראת סיומה, הונחו חבריה השרים שלא להתראיין אודות שהתרחש והוחלט בה.

הבית שנהרס מפגיעת הגראד (צילום: עידו ארז, ynet)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קטע מוקדם יותר את ביקורו בארצות הברית, כדי להשתתף בישיבת 'ועדת השרים לענייני ביטחון', שהחלטותיה עשויות להיות דרמטיות.

כזכור, רקטת גראד אחת נורתה על ידי ארגוני הטרור לכיוון ערי המרכז, אך החטיאה, ונחתה בים, בעוד הרקטה השניה נורתה אל באר שבע ופגעה ישירות בבית מגורים והחריבה אותו כמעט לחלוטין.

רגע פגיעת הרקטה הלילה (מצלמות אבטחה, מתוך ynet)

בשעה 3:39 לפנות בוקר החרידו קולות אזעקה את העיר באר שבע, בשל זיהוי שיגורו של טיל הגראד האימתני. בעקבות נחיתתו על בית משפחת תמנו, לקו שבעה בני אדם בחרדה, בהם בעלת הבית מירי ושלושת ילדיה, שניצלו בנס לאחר שרצו מיד לממ"ד.

בתגובה, תקפו במשך היום מטוסי קרב של חיל האוויר יותר מ-20 מטרות של חמאס ברחבי רצועת עזה, כשבמוקד התקיפה הייתה מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור באזור חאן יונס, שחצתה לתוך שטח ישראל.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, אמר היום: "חמאס מתיימר לשלוט ברצועת עזה ומספר לאזרחי עזה שהוא מנסה להיטיב את מצבם. בפועל, שחרור הרסן בגדר, תופעת המטענים ובלוני הנפץ - בלוני התבערה - וכפי שראינו הלילה גם הרקטות, מרעים את מצבם של תושבי רצועת עזה שהביאו אותנו הבוקר לתקוף תקיפות משמעותיות: גם אתרי יצור אמל"ח של חמאס, גם מפקדות, גם מוצבים וגם תשתיות תת-קרקע".

"כל מה שנתקף נהרס ויהיה קשה לשקם וקשה להביא את הכסף. צה"ל מוכן ומכין את עצמו לתרחישים בהמשך, נדע להגיב בעוצמה גדולה יותר ונדע להגיב לכל תרחיש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר