מחקרים: להיות אגואיסט תורם לבריאות שלכם

"אנוכי", "אגואיסט" הן מילות גנאי שלא היינו רוצים שישגרו לעברנו, אך הנה החדשות הטובות: לתעדף את עצמכם על פני אחרים זה דווקא תכונה שמועילה לבריאות שלכם, על פי מחקרים (אימון אישי)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כבר יום שלם אתם מסננים את קרוב המשפחה שלכם ודחיתם את הקפה עם החבר לזמן בלתי מוגבל ועכשיו המצפון מייסר אתכם: מדוע אני כל כך אגואיסט? ובכן יש לנו חדשות טובות בשבילכם. אתם ממש לא אגואיסטים (במובן המגונה של המילה) - ויש לנו הוכחות מדעיות לכך.

הנה 4 דברים שנחשבים אנוכיים ובלתי מתחשבים, אך למעשה מחקרים מוכיחים כי הם מועילים לבריאות:

לסרב לבצע משהו או - גרוע מכך - לבטל תוכניות

בעולם מושלם, יש לכם כוח על סודי: יכולת מופלאה לדחוס *הכל* למספר השעות המוגבל ליממה (לא כולל שינה). למרבה הצער, זה לא המקרה, אבל עדיין אנחנו מלקים את עצמנו כאשר אנחנו צריכים לומר את המילה הכה נוראה "לא".

לפי מחקר שפורסם לאחרונה על ידי אוניברסיטת אוקספורד, אמירת לא באופן תכוף לכל דבר - מהסחות דעת קטנות לתוכניות אחרי העבודה עם קולגות - מסייעת לכם להשיג מטרות מהר יותר ומעניקה לכם ספייס אישי וזמן התאוששות נצרך.

אלא שכל זה נכון כל עוד אתם מבצעים סירוב יעיל. לדברי החוקרים, עדיף להגיד "אני לא מעוניין לצאת למסעדה" מאשר "אני לא יכול לצאת למסעדה", כי אז אתם נכנסים ללופ אינסופי של תירוצים ושקרים.

לסנן אנשים בטלפון

זה לא שאת לא אוהבת את אחותך, אבל זה שאת זמינה רוב הזמן, לא אומר שאת חייבת לענות לטלפון. מחקר מ-2013 מאוניברסיטת קנט באוהיו מצא כי אנשים שמחוברים לטלפון שלהם עשויים להיות מאושרים פחות לעומת אלה שלא קופצים מכל צלצול או הודעה. תנו קדימות למה שקורה איתכם כאן ועכשיו, לא אי שם מעבר לקו.

לא להתנצל

עובדה מעניינת, באדיבות מחקר שנערך באוניברסיטת ווטרלו בקנדה: נשים מתנצלות יותר מגברים, לעתים קרובות משום שיש להן סף רגישות נמוך יותר לזיהוי מה שהן מחשיבות כפגיעה בזולת. חוקרים אחרים מסבירים כי התנצלויות יכולות להיות "דרך לתקשר עם אחרים ודרך למילוי שתיקה מביכה ושמירה על שקט בעת אינטראקציה עם אחרים".

ואנחנו אומרים: אם לא עשיתם משהו רע באמת, אל תתנצלו. הכי הרבה, הסבירו מדוע פעלתם או אמרתם כך, אך אל תטבעו בביצה עכורה של התחנחנות לצד השני.

לא בוכים על חלב שנשפך - זו הגישה.

לא להשיב מיד להודעה / מייל

רשימת ההודעות או המיילים שמחכים לתשובה מכם הולכת ומתארכת? זה בסדר. לפעמים. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת בריטיש קולומביה מצא כי להתעלמות מכוונת מהודעות ודואר נכנס יש יתרונות פסיכולוגיים רציניים, כולל הפחתת מתח ולחץ יומיומי מצטבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר