זוכרים ושורקים

השר צחי הנגבי נאם בעצרת לזכר רבין וחטף "בוז"

אלפים התכנסו בכיכר רבין בתל אביב לעצרת זיכרון במלאות 23 לרצח רבין. נאומיהם של ח"כ יאיר לפיד והשר צחי הנגבי לוו בחצוצרות ובשריקות בוז, שזכו לגינוי במערכת הפוליטית (ארץ)

האלפים בעצרת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אלפי ישראלים התכנסו אמש (מוצאי שבת) בכיכר רבין בתל אביב לעצרת הזיכרון במלאות 23 שנים לרצח, עצרת שלוותה בחצוצרות שהפריעו לנאומו של ח"כ יאיר לפיד ובשריקות בוז בנאומו של השר צחי הנגבי.

אבי גבאי, ראש 'המחנה הציוני', אמר בעצרת: "מאסנו בפוליטיקה של שנאת אחים, מאסנו במסע ההפחדה המתמשך ובהסתה, בחיפוש האשמים וסימון הבוגדים".

אחריו עלה לשאת דברים ח"כ יאיר לפיד, אך נאומו הופרע עם חצוצרות כאשר הרעש האדיר כמעט הוביל למהומות בעצרת.

לפיד ניסה להתגבר על הרעש ואמר: "דווקא בגלל שאני לא בשמאל אני מרגיש חובה להזהיר: כשהממשלה אומרת שכל מי שחושב אחרת ממנה הוא בוגד וסייען של האויב –-היא מובילה אותנו בנתיב מסוכן. לא כל מי שחושב אחרת הוא אויב ואיום קיומי. לא כל הימין רצח את רבין. לא השמאל אשם בפיגועים ובטרור".

לאחר מכן הגיע נאומו של השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי. בקהל נשאו שלטים: "הנגבי תתנצל", כשהחל לדבר, נאומו לווה בשריקות בוז וברעש החצוצרות.

"כשהרוצח שלח את ידו לראש הממשלה, אני וכל אחד ואחת, שותפיי למאבק הפוליטי ההוא, הרגיש בדיוק את מה שחשו הישראלים בצידו האחר של המתרס האידיאולוגי: כאב וצער עצום. אם הייתי שם, הייתי חוטף את הכדור במקום רבין. עלינו לזכור תמיד שכולנו אחים", אמר הנגבי בנאומו.

במערכת הפוליטית גינו את שריקות הבוז לשר הנגבי. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מצער שהפכו את עצרת הזיכרון לכנס פוליטי. אלה שרוממות חופש הביטוי בגרונם מנסים להשתיק כל מי שלא מסכים איתם".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר: "‏הפגנת שמאל מבישה. ‏לא הימין רצח את רבין אלא יגאל עמיר. נמאס לי מהאשמות השווא השנתיות של השמאל. ‏הלקח של השמאל הקיצוני: הימין אשם. ‏הלקח שלי: לא לאלימות ולא למלחמת אחים. ‏תבחרו".

מנגד, השר צחי הנגבי אמר כי "זה היה חשוב שהגעתי לכאן, נאמתי לעם וללב של העם. אני מאושר שבאתי. זה היה מאוד חשוב שהדברים שלי יושמעו מעל הבמה הזאת מבלי לנסות להתחנף לקהל. במהלך חיי הפוליטיים ארגנתי מפגנים כאלה לאורך 40 שנה, אז גם להם מותר. זה לגיטימי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר