לא עוד דיאטות שונות ומשונות: מהיום, נצמדים לדיאטה המותאמת לאופי שלכם

קטוגנית, פלאו, דלת פחמימות והרשימה עוד ארוכה. בשוק קיימות אלפי דיאטות שמותירות אותנו מבולבלים ואובדי עצות. המאמנת, ג'ן ויידרסטרום, טוענת שהכל מתחיל ונגמר במבנה האישיות שלכם (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

דיאטת 17 הימים, דיאטת כרוב, דיאטה עשירה בפחמימות, דיאטת אלקליין והרשימה עוד ארוכה. בשוק קיימות אלפי דיאטות שמותירות אתכם מבולבלים ואובדי עצות? המאמנת ג'ן ויידרסטרום, טוענת שהיא יודעת בדיוק איזו אחת תתאים לכם ולא, אין לה שום קשר למגמות הדיאטה האחרונות, הכל מתחיל ונגמר במבנה האישיות שלכם. בספרה "Diet Right for Your Personality", גורו הדיאטה וההתעמלות באה לעזרתנו.

לפני שתקראו את הספר ותצללו פנימה, הנה טעימה קטנה.

הטיפוס המעמיק

האם זה אתם? מדקדקים בכל הפרטים הקטנים בחיים, כך שספירת קלוריות וקריאת תוויות במקום העיתון של הבוקר, הן חלק משגרת יומכם. כשמדובר בדיאטה ופעילות גופנית, אתם 100% בעניין או כלל לא. לכן, כאשר אתם מתחילים דיאטה חדשה, אתם מיישמים אותה "לפי הספר", מצמצמים כל פיסת פחמימה ו"מתאבדים" עליה.

הבעיה? "מפרק לבן", כפי שמכנה זאת ויידרסטרום, אינו פתרון לטווח ארוך, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נשברים לאחר כמה שבועות.

הדיאטה הטובה ביותר: תוכנית תזונה המאורגנת היטב עם ארוחות מבושלות, פעמיים בשבוע. אתם אוהבים תכנון מראש ודבקות בשגרה ולכן תצליחו ליישמה עם רשימת מכולת ומתכונים מוגדרים עבור כל ארוחה (כמו דג אפוי עם ירקות צלויים בתנור לארוחת הערב).

הטיפוס המורד

האם זה אתם? מורדים יקרים, אתם סקרנים מאד, אופטימיים, ויש לכם גישה חופשית לחיים. אתם פחות מחבבים שגרות ומעדיפים להסתכל על התמונה הגדולה מאשר להתמקד בפרטים קטנים.

הדיאטה הטובה ביותר: תוכניות? רשימת קניות? לא, תודה. אתם מעדיפים לדבוק בשגרת אכילה שמודדת את גודל המנות, כי אף אחד לא יכתיב לכם כל מרכיב שתכניסו לפיכם. רק חשוב שתקפידו על מרווח של 2-3 שעות בין הארוחות ותתמקדו באכילת כמות מאוזנת של חלבון רזה, פחמימות, שומן, ירקות ומים. אה, ושמרו על תיק חדר הכושר ובגדי האימון במכונית שלכם בכל עת - אתם אף פעם לא יודעים מתי המוטיבציה תכה בכם.

הטיפוס ההרפתקן

האם זה אתם? אוהבים לאהוב, ספונטניים, אנרגטיים ומבלים. אבל באותה מידה שאתם מדלגים בקלות מנושא לנושא תוך כדי שיחה, אתם גם נוטים לקפוץ מדיאטה אחת לשניה, על פי צו האופנה האחרון. אתם אף פעם לא נצמדים לתוכנית אחת כיוון שאתם נוטים להשתעמם לפני שאתם באמת יכולים לחזות בתוצאות.

הדיאטה הטובה ביותר: במקום להגביל את עצמכם לתוכנית אכילה הדורשת לאכול את אותם מאכלים בכל יום, צרו ארבע אפשרויות לארוחת בוקר, צהריים וערב. לדוגמה, ויידרסטרום ממליצה לאכול ארוחות ערב מגוונות כמו סלט עוף, פסטה עם ירקות או עוף עם ירקות בגריל. כאשר הארוחה הופכת לחוויה, הסיכוי כי תשתעממו הוא קלוש.

הטיפוס העסוק

האם זה אתם? המכונית של בן דודכם נתקעה בשולי הכביש, וכעבור חמש דקות, אתם באים לבדוק מה הבעיה. תמיד שם כדי לסייע למישהו קרוב והחברים מכנים אתכם אלטרואיסטיים ומחויבים. אבל בגלל שאתם כל כך אדפטיביים ומשתפי פעולה, אתם בדרך כלל עמוסים עם פעילויות וצריכים "לחטוף" איזה כריך תוך כדי ריצה.

הדיאטה הטובה ביותר: לא עוד חטיפים ארוזים או שייקים. מלאו את המקרר שלכם במזונות מלאים, שתוכלו להרכיב ארוחות קלות ולא מסובכות. אבוקדו, פרוסות הודו, קלמנטינות, כרוב שטוף מראש, בננות, עגבניות שרי, חומוס, פירות קפואים וכל העולה בדמיונכם הפורה. שתו שייק פירות מהיר (אבל מתוצרת בית) לארוחת הבוקר ולאחר מכן ארזו את ארוחת הצהריים לעבודה, כמו כריך או סלט. הכינו שתי ארוחות ערב גדולות מראש, אחת לשבוע, ותהנו מהן במשך כל השבוע.

הטיפוס השלילי

האם זה אתם? אינטליגנטיים, מוחיים ובהחלט יודעים מה אתם אוהבים ומה פחות - אבל כשמדובר בביצוע דברים, אתם מהווים אויב לעצמכם, נותנים ליצר ההרס העצמי לעמוד בדרככם, ולעתים קרובות משכנעים את עצמכם לא לעשות שינויים גדולים. ("למה לנסות דיאטה חדשה, אני הולך להיכשל בכל מקרה").

הדיאטה הטובה ביותר: במקום רק לעקוב בצורה עיוורת אחר תוכנית ההרזיה שלכם, אתם צריכים גישה הוליסטית, טיפול עצמי, תוך כדי דיאטה. כדי להישאר חדורי מוטיבציה ולהצמד לדיאטה בטווח הארוך, אתם צריכים להבין למה אתם עוברים דרך כל המשוכות האלו ולראות תוצאות במהירות. נסו תוכנית דיאטה עם שלבים מרובים כדי להשיג בטווח קצר את המטרות שלכם וזכרו, יש לכם את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר