'החלטה אומללה'

ענקית הדירות Airbnb החליטה: נסיר דירות מההתנחלויות

לאחר לחצים רבים, נכנעת רשת הדיור המקוונת ומצהירה כי דירות שב'שטחים הכבושים' לא יפורסמו בין דפי האתר הפופולרי • Airbnb: "זהו נושא שנוי במחלוקת" (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
סמל Airbnb (צילום: shutterstock)

Airbnb, הרשת המקוונת הגדולה בעולם להשכרת נכסים, החליטה שלא לפרסם דירות שבשטחי יהודה ושומרון, כך פרסמה החברה באתר האינטרנט שלה.

על פי דיווח באתר Ynet, הודעת Airbnb - שטרם ידוע מתי תיכנס לתוקף - התקבלה בהפתעה גמורה ביהודה ושומרון. בעלי דירות וצימרים ביישובי יו"ש תמהו על ההחלטה, והצהירו כי ימשיכו לקדם את התיירות במקום.

"הגענו למסקנה שאנחנו צריכים להסיר את הדירות שרשומות בהתנחלויות ישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים", פרסם Airbnb.

על פי ההודעה, "יש דעות סותרות בנוגע לשאלה אם חברות צריכות לעשות עסקים בשטחים הכבושים שהם המוקד לסכסוכים ההיסטוריים בין ישראל לפלסטינים. רבים בקהילה הבינלאומית מאמינים שחברות לא צריך לעשות שם עסקים, כי הם מאמינים שחברות לא צריכות לעשות רווח על אדמות שאנשים נעקרו מהם. אחרים מאמינים שחברות לא צריכות לסגת מפעילות עסקית באזורים אלה.

"אנחנו בהחלט לא המומחים כשמדובר בסכסוכים היסטוריים באזור הזה. הצוות שלנו נאבק עם הבעיה הזו ואנחנו התאמצנו להגיע לגישה הנכונה. כפלטפורמה עולמית שפועלת ב-191 מדינות ואזורים וביותר מ-81 אלף ערים, עלינו לשקול את ההשפעה שיש לנו ולפעול באחריות.

"לאחר שבחנו את המצב ביהודה ושומרון במסגרת מערכת ההערכה שלנו, הגענו למסקנה שיש להסיר את הדירות הרשומות בהתנחלויות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאות בלב המחלוקת בין ישראל לפלסטינים. אנו יודעים כי אנשים לא יסכימו עם המהלך הזה ומעריכים את השקפתם. זהו נושא שנוי במחלוקת".

מעלה אדומים (צילום: שאטרסטוק)

"התקווה שלנו היא שבמקודם או במאוחר יהיה פתרון לסכסוך ההיסטורי הזה. זוהי תקווה שאפתנית, אבל אנחנו ממשיכים לקוות לשלום בר-קיימא", נכתב באתר.

השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, תקף הערב את ההחלטה ואמר כי "מדובר בהחלטה אומללה, המהווה כניעה לארגוני ה-BDS האנטישמיים ומבוססת על שיקולים פוליטיים ולא שיקולים עסקיים. ארגוני החרם לא עושים הבחנה בין כלל שטח המדינה ליהודה ושומרון. מבחינתם למדינת ישראל כולה אין זכות קיום כמדינה יהודית.

"סכסוכים לאומיים קיימים בכל העולם, וראשי Airbnb יצטרכו להסביר מדוע בחרו דווקא לנקוט עמדה פוליטית גזענית כנגד חלק מאזרחי ישראל. אני קורא לבעלי הנכסים שנפגעים מההחלטה, לבחון הגשת תביעות כנגד Airbnb, בהתאם לחוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם", אמר השר.

לדברי ארדן, "בכוונתי לפנות לגורמים המדיניים הבכירים ביותר בארה״ב, כדי שיבחנו אם ההחלטה הזו מפירה את החקיקה נגד חרמות הקיימת בלמעלה מ-25 מדינות בארצות הברית״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר