בוכה מול חוקריו

אפס רגישות: התיעוד של הרב מצגר שמסעיר את הרשת

תיעוד בו נראה הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל לשעבר, כשהוא פורץ בבכי סוער מול החוקרים הקשוחים של משטרת ישראל, בעת חקירתו הפלילית, מעורר ביקורת עזה (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הרב מצגר (צילום ארכיון: Roy Alima/Flash90)

מגיש תכנית 'המקור' בערוץ עשר, ברוך קרא, פרסם היום (חמישי) כי הוא בקרוב יציג במסגרתה תיעוד מתוך חקירתו של הרב יונה מצגר, הרב הראשי לשעבר שעדיין מרצה את מאסרו בגין העבירות בהן הורשע.

קרא, שבכובעו השני בערוץ הוא הכתב והפרשן לענייני משפט, צירף פרומו לקראת תוכנית התחקירים הצפויה, בה בין היתר נראה הרב כשהוא נשבר מול החוקרים ובשלב מסוים פורץ בבכי סוער.

התגובות לציוץ זה ברשתות החברתיות היו סוערות - ודי אחידות: זעזוע וכעס מ'תחקיר' זה. כך לדוגמה אראל סג"ל שכתב למגיש 'המקור': "מה תכלית הפרסום? הרי הוא נענש. הוא בכלא. למה להשפיל אותו ולהציג אותו בוכה בחקירה? למה? מאיפה הצדקנות הרעה הזו ברוכי? אתה מתגאה בזה?"

"אין עניין לציבור לצפות באדם בשיא עליבותו אלא רק לספק יצר מציצנות מעט סדיסטי. אל תמכור לי פה צדק ויושרה, אתה בונה רייטינג על חשבון אדם שכבר נפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא".

גם הברנז'ה החרדית לא אהבה את הביזיון המתוכנן לרב. יועץ התקשורת איציק סודרי צייץ: "ההדלפות מחדרי החקירות היא רעה חולה של המשטרה, הפרסום של קטעים וידאו משם במצבים רגישים של כל אדם באשר הוא אדם, היא ריסוק כבוד האדם ומוטב היה שהערוץ לא ישתף פעולה ויפרסם אותם. נשחט כאן עוד קו אדום על מזבח הרייטינג".

הרב מצגר, בכניסתו לכלא מעשיהו (צילום: אבי מועלם, ynet)

מגיש תכנית האקטואליה ברדיו קול ברמה, משה גלסנר, כתב: "איזה 'תיקון' יש בהוצאת תיעוד אדם בוכה בחדרי החקירות, אחרי שהודה, הורשע ויושב בכלא? בעיניי, זה עוול. והעובדה שהמשטרה מדליפה את זה לפרסום כמה שנים אחרי, היא שראויה לתיקון".

אל עמדה זו הצטרף שדרן רדיו קול חי דוד חכם: "איזה ערך עיתונאי יש לזה? איזה תועלת לציבור תצמח מזה? שיקולי הרייטינג מתירים לשפוך דמו של אדם בעודו יושב בכלא ללא כל יכולת להגיב כראוי?!", כתב.

עורך עיתון 'בקהילה' שלמה קוק צייץ: "וידוא הריגה, והכל בשם חופש הביטוי. איכס", וכך גם עורך עיתון 'הדרך', אברהם דוד גרינבוים, שהגיב: "נבזות וחידלון לפרסם תיעוד פנימי של אדם בשעה קשה! מה עוד מותר לעשות בשם הרייטינג וזכות הציבור לדעת?!".

אריה ארליך, מעורכי 'משפחה', כתב: "מבית המשפט קיבלתם אישור, מההלכה ומהמוסר היהודי לא. אדם פשע, נחקר, נאסר, מרצה את עונשו ומשלם את חובו לחברה. להציג אותו מול כל העולם במצב אישי רגיש ומביך, בתיעוד פומבי מתוך מעמד שאמור להיות חסוי לפי החוק ולפי כללי כבוד האדם - זו הלבנת פנים פר-אקסלנס, בלשון חז"ל: 'כאילו שופך דמים'. 'המלבין פני חברו ברבים - אין לו חלק לעולם הבא' (אבות פרק ג')".

אברהם גרינצייג, עורך 'קו עיתונות', בחר להפנות אצבע מאשימה לכיוון אחר: "החוצפה האיומה של תיעוד וידאו מחדרי החקירות שדולף לתקשורת, לא יכולה לעבור בשתיקה. מח"ש חייבים לערוף ראש של מישהו".

ברוך קרא מצידו התגונן והשיב לכל מבקריו: "לעתים הענין הציבורי גובר. במקרה הזה, נחתם הסדר טיעון שנוי מאד במחלוקת! מדובר באיש שהיה הרב הראשי לישראל, ולציבור לא היתה אפשרות להיחשף לעדויות. האיש היה נשיא בית הדין הרבני הגדול. הטיל סנקציות על אנשים ופסק בדיני ממונות ומשפחה. לא היה משפט פומבי! הנה ענין לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר