אאא

ככל שיש לגברים יותר שעות ישיבה ביום, כך גדל הסיכוי שלהם למוות מוקדם יותר, ללא התחשבות באיזו מידה הם מתאמנים או עד כמה הם רזים. כך עולה מדו"ח שהתפרס באתר "בריאות הגבר".

"במשך זמן רב, המחקר פשוט התמקד בשאלה כמה זמן אנשים בילו בפעילות פיזית, בלי לברר מהו משך הזמן שהושקע בישיבה ומהן ההשפעות שלה", אומרת ד"ר כריסטין פרידנרייך, אפידמיולוגית, במחקר בכיר שנערך במכון אלברטה שירותי בריאות לטיפול בסרטן, בקלגרי, קנדה.

גם אם אתם מתאמנים 5 ימים בשבוע במשך 30 דקות בכל פעם, אתם עדיין נמצאים בסיכון אם אתם מבלים את שארית הזמן בישיבה במשך פרקי זמן ארוכים. אבל יש לכם דרך לפתור את הבעיה: לקום מהכיסא ולהפסיק לרבוץ. פרידנרייך מצאה כי קיצוץ כמות הזמן שאתם יושבים יכול להפחית משמעותית את הסיכון לסרטן הריאות (20%) וסרטן המעי הגס (30%).

וכל עמידה, ולו הקטנה ביותר, נחשבת: חוקרים באוסטרליה הגיעו למסקנה שכל מה שנדרש הוא 1-2 דקות של עמידה בכל שעה כדי להפחית את רמות המולקולות בגוף הקשורות לסיכון לסרטן. הנה שלוש אסטרטגיות מהירות שיוסיפו כמה שנים לחייכם:

1. שמרו על איזור נקי

מקום ללא רבב מאריך את החיים. קומו ממושבכם. טאטאו את רצפת המטבח. סייעו לרעייתכם לקפל כביסה. ביצוע של 150 מטלות ביום יכול להוריד לחץ דם גבוה ב-13 נקודות, על פי הרפואה והמדע. הירידה אמנם נמשכת רק 8 שעות, אך אם תהפכו את זה להרגל יומי, תוכלו לשפר את מדי לחץ הדם בטווח הארוך.

2. דברו בפלאפון בעמידה

מומלץ לעמוד במהלך שיחות הטלפון בעבודה. עמידה שומרת את האנזים השולט על חילוף החומרים של השומן והכולסטרול בגוף, פעיל. מעבר לכך, לעמידה על הרגליים יש דרך קסומה לקיצור שיחות, על פי לייל זוסמן, פרופסור לניהול באוניברסיטת לואיוויל בקנטקי. "אתם פחות מתפזרים ומגיעים לנקודה מהר יותר," הוא אומר.

3. עבדו בעמידה

בסופו של דבר, ההגנה הטובה ביותר שלכם נגד תופעות לוואי שליליות הכרוכות בישיבה היא להפסיק לשבת בעבודה לחלוטין. הנה מה שעליכם לעשות: בקשו ממחלקת משאבי אנוש לרכוש עבורכם שולחן המיועד לעבודה בעמידה.

אתם שורפים עוד קלוריה אחת בכל רגע של עמידה, על פני ישיבה. (ערכו את החישוב לבד). הבקשה נדחתה? צרו תחנת עבודה משלכם. הציבו את המסך על קופסא, עם החלק העליון של המסך בגובה העיניים, הרימו את המקלדת שלכם כך שהמרפקים שלכם כפופים בזוית של 90 מעלות.

מקור: בריאות הגבר