פרסום ראשון

לשכת הראשל"צ מזהירה מפני "כותל ללא מחיצה עם טקסים מעורבים"

במכתב שכותרתו "היתר בניה ברחבת הכותל הדרומית של הכותל המערבי", שולל הגר"י יוסף כל אפשרות של קידום בניה והכשרה של רחבת תפילה לרפורמים באזור של הכותל (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ( צילום: דוד זר)

פרסום ראשון: ראש לשכתו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף ומזכיר מועצת הרבנות הראשית, פנה היום (חמישי) בשם הרב במכתב דחוף ליו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים עמיר שקד, בו הביע התנגדות נחרצת לקידום מתווה הכותל בוועדה.

במכתב שכותרתו "היתר בניה ברחבת הכותל הדרומית של הכותל המערבי", שולל הרב כל אפשרות של קידום בניה והכשרה של רחבת תפילה לרפורמים בכותל המערבי.

"הגיעה לידנו החלטת הוועדה המחוזית מיום ט בטבת תשע"ט, בבקשה להיתר בניה ברחבה הדרומית של הכותל. הוועדה דנה בבקשה "להסדיר את אפשרות התפילה ברחבת ישראל, באופן ראוי לשימוש הזרמים השונים", ונטען בפניה כי "השלמת העבודות במסגרת ההיתר נדרשת לצורך חופש התפילה ומימוש זכויות אדם", פותח המכתב.

"הרבנות הראשית מתנגדת בכל תוקף לקיום תפילות בכותל המערבי שלא עם פי מסורת ישראל. ממטרת התוכנית עולה כי העבודות נועדו לממש את מתווה הכותל, שהתקבל בניגוד גמור לעמדת הרבנות הראשית. מתווה הכותל פוגע באחדות העם והופך את הכותל לכלי לקידום מאבקים פוליטיים".

"הבקשה שבפני הוועדה, מבקשת לקיים בכותל טקסים מעורבים, ללא מחיצה, האסורים לחלוטין על פי ההלכה ועל פי מסורת ישראל מדורי דורות. העבודות שמבוקש להוציא לפועל יביאו לחילול המקום הקדוש, ויפגעו פגיעה קשה בהמוני בית ישראל. כמובן, הרבנות הראשית לישראל שוללת טקסים מעין אלו וחלוקה כזו של שריד בית מקדשנו".

המכתב בשם הראש"ל

בהמשך המכתב מזכיר הרב כי קדושת הכותל חלה לאורך כל הצד המערבי של הר הבית "נזכיר: אין כל יסוד לחילוק שמבוקש לעשות בין חלקו הצפוני של הכותל לזה הדרומי. הכותל המערבי, שריד מקדשנו, קדוש לכל אורכו. קדושתו נמשכת, ללא הפסק, מחלקו הצפוני, החבוי בין בתי הרובע המוסלמי ועד לפינתו הדרומית - מערבית של הר הבית. זו ההלכה וכך קבעה הרבנות הראשית לישראל לדורותיה. הרבנות הראשית היא הגורם המוסמך בכל הנוגע לניהול הכותל. לאור תפקידה וסמכויותיה, הרבנות הראשית מיוצגת באופן עצמאי בעתירות בעניין הכותל בבית המשפט העליון."

לסיום נכתב: "הוועדה המחוזית, כמו כל מוסד אחר צריכה לפעול לפי קביעתה של הרבנות הראשית לישראל בעניין הכותל המערבי. ועל הוועדה לשמוע את נציג הרבנות".

בתוך כך, הוועדה שאמורה להתכנס ביום ראשון הייתה צריכה להיערך כבר לפני שבועיים אך נדחתה על מנת לקבל חוות דעת מהוועדה המקומית של ירושלים.

אליעזר ראוכברגר (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

יצוין, כי היום מתמנה בעיריית ירושלים ליו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר, נציג מפלגת דגל התורה בעיר, גורמים המעורים בסוגייה סיפרו כי למעשה אם ירצה בכך, יכול ראוכברגר לבקש מהוועדה המחוזית להשהות את דיוניה עד שילמד את הנושא, ובכך למעשה לעצור לעת עתה את הניסיון לבמות רחבה לרפורמים בכותל.

יו"ר ארגון נאמני הרבנות הראשית, הרב דרור אריה, מסר בתגובה למכתבה של לשכת הראש"ל: "הכותל המערבי הוא שריד בית מקדשנו. לא יתכן שגורמים שונים מנסים להחליט החלטות ולבצע מעשים שמשנים את ההתנהלות במקום הקדוש ללא אישור ותיאום עם הרבנים הראשיים. על פי חוק ועל פי המתבקש מאופי המקום, הסמכות לקביעת ההתנהלות במקום נתונה רק בידי הרבנות הראשית לישראל. אנו קוראים שלא לערב פוליטיקה במקום שהוא קונצנזוס לאומי יהודי, ולא לפגוע במסורת ישראל ובקדושת המקום ולתת אישור לקבוצות שוליות שבאות ליצור פרובוקציות ולחלל את קדושת המקום. אנו מצטרפים לקריאת הראשון לציון לועדה המחוזית להסיר את ידיה מלהתעסק בכל בניה בכותל שלא בתיאום עם האמונים על קביעת סדריו ושמירת קדושתו- הרבנים הראשיים לישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר