11 שיטות להתמודד עם מחשבות לא רצויות

מקרה לא נעים אירע לכם בבוקר. אתם מגיעים למקום העבודה וחשים כי אינכם מסוגלים לתפקד, מוחכם גדוש במחשבות טורדניות המסרבות לעזוב. הנה איך תשלטו בהן ולא ההיפך (אימון אישי)

(צילום: שאטרסטוק)

לפעמים אנו נתקלים במחשבות טורדניות שקשה מאד לשלוט עליהן. עבור אנשים מסוימים, ככל שהם מנסים להיפטר מהמחשבות, כך המחשבות מתחזקות יותר ויותר וקשות לניהול.

הנה רשימה של טכניקות בהן ניתן להשתמש כדי לעזור להתגבר על מחשבות שליליות ומאיימות, באדיבות סטנלי ט. טופוביץ', מחבר ספר ניהול הפחד הפופולרי, "המדריך של ליימן כיצד לנהל פחד":

1. אל תתעכבו על המחשבות המפחידות שלכם. דבר הראשון שעליכם לעשות הוא להמנע מהתמקדות בחשיבה מעוררת פחד. ככל שתנסו לחשוב על המחשבה או להתמקד בפחד שמאחוריה, כך המחשבה גדלה ומתגברת. בפעם הבאה שאתם נתקלים בחשיבה אובססיבית, נסו להיכנס לתרגול של לא להתעכב עליה ופשוט לשחרר.

2. דמיינו סימן של "עצור" בצבע אדום בראשכם כאשר אתם נתקלים במחשבה כזו. סימן זה משמש כתזכורת להפסיק להתמקד בחשיבה הזאת ולחשוב על משהו אחר. תוכלו לנסות לחשוב על משהו חיובי שיחליף את המחשבה השלילית.

3. זהו רק פחד. זכרו שההבדל בין מחשבה אובססיבית למחשבה רגילה הוא שחשיבה אובססיבית מבוססת על פחד. נסו למצוא את מקור הפחד הניצב מאחורי המחשבה. ברגע שתאתרו אותו, למדו כיצד לנהל אותו. אם תעשו זאת, המחשבה תהיה קלה יותר להתמודדות.

4. למדו לאתגר את החשיבה השלילית שלכם עם הצהרות חיוביות וחשיבה מציאותית. כאשר אתם נתקלים במחשבות שהופכות אתכם למפוחדים או מדוכאים, אתגרו את המחשבות האלה באופן שתשאלו את עצמכם שאלות שישמרו על אובייקטיביות ושכל ישר.

5. מומלץ לכל אדם לשמור מחברת קטנה ובתוכה הצהרות חיוביות שגורמת לו להרגיש טוב. בכל פעם שאתם נתקלים במשפט חיובי ומרומם שגורם לכם להרגיש טוב, כתבו אותו במחברת קטנה. כדאי לכם לשאת את המחברת הזאת בכיסכם ובכל פעם שאתם חשים חרדה, תוכלו לקרוא את המשפטים שבמחברת ולהרגיש טוב יותר.

6. למדו לקחת בחשבון יום אחד בכל פעם. במקום לדאוג כיצד תוכלו לעבור את שאר השבוע, נסו להתמקד במה שקורה היום בלבד. כל יום יכול לספק לנו הזדמנויות שונות ללמוד דברים חדשים ובתוכן גם ללמוד איך להתמודד עם החשיבה השלילית שלכם. אתם אף פעם לא יודעים מתי התשובות שאתם מחפשים יבואו אל סף דלתכם.

7. זכרו כי אף אחד לא יכול לחזות את העתיד עם ודאות של מאה אחוז. גם אם הדבר שאתם מפחדים ממנו קורה, יש נסיבות וגורמים שאתם לא יכולים לחזות, אשר ניתן להשתמש בהם לטובתכם.

לדוגמה, נניח שבמקום העבודה שלכם, אתם מפספסים את המועד האחרון להגשת פרויקט שעליו אתם עובדים בחודשים האחרונים. כל מה שחששתם ממנו עומד להתגשם. פתאום, הבוס שלכם מגיע למשרד ואומר לכם כי המועד האחרון הוארך וכי הוא שכח לספר לכם על כך יום קודם. גורם לא ידוע זה משנה את כל התמונה.

8. למדו כל מה שאתם יכולים בניהול מחשבות שליליות ופחד. ישנם ספרים ומידע רבים אשר יחנכו אתכם בהתמודדות עם הפחד והחשיבה השלילית שלכם. חינוך הוא המפתח במציאת התשובות שאתם מחפשים בניהול הפחדים שלכם.

9. נצלו את העזרה הזמינה סביבכם. אם ניתן, שוחחו עם איש מקצוע שיכול לעזור לכם לנהל את המחשבות השליליות שלכם. הוא יוכל לספק לכם עצות ותובנות נוספות על איך להתמודד עם הבעיה הנוכחית שלכם. כך תהיו מסוגלים להתמודד עם הבעיות שלכם בעתיד ביתר קלות.

10. הקשיבו למקצוענים ולא לחברים שלכם. החברים שלכם יכולים להיות טובים בייעוץ, אבל כשזה מגיע לנפש שלכם, אנשי המקצוע מכירים את המצב שלכם טוב יותר מכל אחד אחר. הם יודעים מה אתם עוברים והם מאומנים להתמודד עם החשיבה השלילית שלכם. כאשר יש לכם שאלות על מצב בריאות הנפש שלכם, כדאי להתייעץ עם המטפל שלכם או עם אדם המוסמך לטפל בבעיות של בריאות הנפש. הקשיבו להם ועקבו אחר העצה שלהם בלבד.

11. יש תקווה. אתם עלולים להרגיש אבודים ומבולבלים אבל התשובות לבעיות הספציפיות שלכם נמצאות שם בחוץ. המפתח הוא שאתם צריכים למצוא את התשובות. התשובות להתגבר על המחשבות המפחידות שלכם לא יגיעו אליכם ללא מאמץ. כאמור, הצעד הראשון במציאת הפתרון לבעיה שלכם הוא תמיד לחפש עזרה מקצועית מוסמכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר