האם חומץ תפוחים יעזור לכם לרדת במשקל? יתכן, אבל יש מלכוד

כמה מחקרים מראים כי שתיית חומץ תפוחים יכולה לעזור לרדת במשקל, ולכן אנשים מוסיפים אותו לתה, שייק, או אפילו שותים אותו לבדו. אך האם יש דברים בגו? (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אם נזדמן לכם לבלות את זמנכם בחיפוש אחר סגולות רפואיות שונות ומשונות ודיאטות קסם, יתכן כי שמעתם על פלאיו של חומץ תפוחים. האוהדים שלו כבר הכתירו אותו כתרופה לאקנה, לקשקשים ולכוויות שמש. וכמה מחקרים מראים כי שתיית חומץ תפוחים יכולה לעזור לכם לרדת במשקל, ולכן אנשים מוסיפים אותו לתה, שייק, או אפילו רק שותים אותו לבדו.

אבל איך תוספת של חומץ תפוחים למעשה תעזור לכם לשרוף שומן? המומחים כאן כדי לענות.

המדע מאחורי חומץ תפוחים וירידה במשקל

ישנן עדויות לכך שחומצה אצטית המצויה בחומץ יכולה להועיל לירידה במשקל, שכן היא מכוונת לשומן הגוף, מסבירה ד"ר קרול ג'ונסטון, מנהלת תוכנית התזונה באוניברסיטת אריזונה, שערכה מחקר מקיף בנושא.

כאשר אתם צורכים כמויות קטנות של חומצה אצטית באמצעות חומץ תפוחים, הוא מפעיל את חילוף החומרים שלכם כדי לעזור לגוף שלכם להשתמש בשומן בצורה של אנרגיה במקום לאחסן אותו, אומרת ג'ונסטון.

במחקר אחד, חולדות שמנות אשר הוזנו בדיאטות עתירות שומן, איבדו כמות משמעותית של שומן שהיו בגופן כאשר חומצה אצטית נוספה למזון שלהם. במחקר נוסף שנערך, אנשים איבדו בממוצע ארבעה קילו ב-12 שבועות לאחר צריכת 1-2 כפות של חומץ תפוחים מדולל, באופן יומיומי.

חומצה אצטית יכולה להיות מועילה בדרכים אחרות. היא עשויה לעזור בשליטה על תיאבון מוגבר, אומרת ג'ונסטון. חומץ תפוחים הוכח כיעיל ביותר כאשר הוא מזווג לדיאטה העשירה במזון עמילני, כי החומצה מאטה את העיכול של העמילן. הוא יכול לסייע לדיאטה, כי העיכול האטי שומר שתרגישו מלאים, יותר.

יש גם כמה ראיות שגורסות כי שתיית חומץ תפוחים לפני ארוחה העשירה במזונות עמילניים, יכולה לעזור לשמור על רמות סוכר יציבות בדם, מה שמקטין את הסיכוי שתשתוקקו לחטיפים מתוקים.

אבל האם חומץ תפוחים למעשה עובד כאמצעי לסיוע בירידה במשקל?

ג'ונסטון אומרת שזה שווה לנסות - בתנאי שאתם לא מחפשים תוצאות מידיות. "חומץ הוא לא כדור קסם לירידה במשקל. ראיתי ירידה צנועה מאוד במשקל במהלך הלימודים שלי, של 1-2 ק"ג, לאחר 12 שבועות", היא מסבירה.

אם אתם אוכלים מזון עם כמות גבוהה של עמילן, כמו תפוחי אדמה או אורז, תוכלו לנסות להוסיף חומץ תפוחים לתפריט היומי שלכם. אין מינון רשמי מומלץ, שכן המחקר שנערך על חומץ תפוחים מוגבל.

ג'ונסטון ממליצה על ערבוב של 1-2 כפות עם כוס מים ולשתות לפני הארוחה. (היזהרו לא להוסיף עוד - כי החומצה האצטית שבו יכולה לגרום לכוויות הוושט או לשחוק את שכבת האמייל שמעל השיניים.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר