דיאטת פירות: אל תנסו את זה בבית

אומרים שתפוח אחד ביום מרחיק את הביקור הבא אצל הרופא. אבל מה לגבי צריכה של תפוחים בלבד, כל הזמן? זהו בגדול הרעיון שמאחורי הדיאטה הפירותנית, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליה (בריאות)

(צילום: Katya Austin on Unsplash)

צריכת פירות מומלצת על ידי רופאים, כמובן במינון נכון והגיוני. אך יש כמה אנשים שלקחו את העניין לקצה.

אומרים שתפוח אחד ביום מרחיק את הביקור הבא אצל הרופא. אבל מה לגבי צריכה של תפוחים בלבד, כל הזמן? זהו בגדול הרעיון העומד מאחורי הדיאטה הפירותנית.

מהי התזונה הפירותנית? כמו ששמה מרמז, פירותנות משמעה תזונה המבוססת ברובה על פירות גולמיים. התומכים בתזונה "מנפנפים" ברמות גבוהות של נוגדי חמצון, ויטמין C ובטא-קרוטן המצויים בפירות וכן מחקרים שמצאו שפירות מסוימים יכולים לשפר את מצב הרוח שלכם, את הזיכרון ולהפחית את רמת המתח.

(נציין כי מחקרים מעטים נעשו על הדיאטה הפירותנית באופן ספציפי - אלה שהוזכרו לעיל הם על צריכת פירות כחלק מדיאטה מאוזנת יותר.)

אז מה, באמת צורכים בדיאטה הזו פירות בלבד? לא רק, אבל בעיקר. רוב האנשים שאוכלים פירות בלבד מאמצים תוכנית אכילה הכוללת 75% פירות, בתוספת כמה אגוזים וזרעים. (פירות כוללים מזונות כמו אבוקדו ועגבניות).

אתם אמורים לאכול רק כאשר אתם רעבים ואז לצרוך כמה פירות שחשקה נפשכם עד שאתם מלאים. כמה אנשים שמצייתים לחוקי הדיאטה הזו גם אוכלים ארוחות מונו, דהיינו, אוכלים רק סוג אחד של פרי בכל פעם. (כן, כמו 12 תפוזים בפעם אחת).

נשמע מגביל. האם זה באמת בריא? תלוי את מי שואלים. אמנם יש קהילה מקוונת משגשגת של אנשים כאלה (במיוחד באינסטגרם), אך אנשי מקצוע רבים בתחום הבריאות מזהירים כי דיאטה שמכילה ברובה פירות גולמיים איננה ברת קיום. ד"ר גבריאל ליון, מ"מרכז אש" בניו יורק, איננו ממליץ על הדיאטה הזו לטווח ארוך:

"צריכת פירות יכולה להיות בריאה בכמות נורמטיבית, אך הם אינם מכילים חלבון מלא. לכן לטווח ארוך, הגוף יאבד את החיוניות שלו ואת יכולתו לשמור על מסת השריר שלו".

מחלקת החקלאות של ארצות הברית גורסת כי נשים אוכלות בין אחת וחצי לשתי כוסות פירות ביום. זה לא מספק את כל הויטמינים והחומרים המזינים, במיוחד חלבון ושומן שהגוף צריך כדי לשגשג.

ברמה המעשית, הדיאטה מגבילה מאוד וקשה להיצמד אליה לאורך זמן.

התייעצו עם הרופא שלכם אם אתם מעוניינים ללמוד יותר, אבל נראה לנו כי פירות, כמו רוב הדברים, כדאי לצרוך בצורה בריאה ובכמות מדודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר