עולים ויורדים במשקל כמו יו-יו? אתם נמצאים בסיכון להתקף לב

אתם נאבקים כדי לרדת במשקל. מצליחים להשיל כמה ק"ג ולאחר תקופה מעלים אותם בחזרה. מחקר חדש אומר שתנודות במשקל יכולות להיות בעלות השפעה שלילית על הלב שלכם (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

במאמר חדש שפורסם בעיתון "אמריקן הארט אסוסיאיישן" עולה כי תנודות במשקל, לחץ דם, כולסטרול וסוכר בדם קשורים לסיכון גבוה יותר להתקפי לב, שבץ ומוות מוקדם.

בהשוואה לאנשים עם מדדים יציבים, אלו עם מספרים משתנים דרמטית היו:

1. ב-127% יותר צפויים למות, במהלך תקופת המחקר.

2. ב-43% יותר בעלי סיכוי ללקות בהתקף לב.

3. ב-41% יותר בעלי סיכוי לשבץ.

לצורך המחקר, החוקרים בחנו נתונים על יותר מ-6 מיליון אנשים שלא הייתה להם היסטוריה של התקפי לב, סוכרת, לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה. הם תיעדו את משקל הגוף, רמת הסוכר בדם, לחץ הדם והכולסטרול בשלוש בחינות נפרדות, שהתקיימו מדי שנתיים בין השנים 2005 ל-2012.

לאחר מכן, החוקרים בדקו נתונים שנאספו בשנת 2015 ומצאו כי אנשים שמשקל גופם, לחץ הדם, הכולסטרול או הסוכר בדם השתנו ביותר מחמישה אחוזים - כלומר, אנשים שהמידות שלהם נעו - היו בסיכון גבוה יותר למות מוקדם או לעבור התקף לב או שבץ. באופן מפתיע, החוקרים גילו כי לא משנה באיזו כיוון אנשים נעו.

כמובן, זה לא אומר כי דיאטות יו יו יכולות לגרום להתקפי לב - רק החוקרים מצאו קשר בין תנודות במדידות מטבוליות לבין הבעיות הבריאותיות הנ"ל.

בעקבות כך, החוקרים מאמינים שרופאים צריכים לשים יותר דגש על שמירה על משקל יציב.

לדבריהם, על ספקי שירותי הבריאות לשים לב לשונות במדידת לחץ הדם של המטופל, רמות הכולסטרול והגלוקוז, כמו גם משקל הגוף. הניסיון לייצב את המדדים הללו עשוי להיות צעד חשוב בסיוע למטופלים לשפר את בריאותם, כך אמר בהצהרה סונג-הואן לי, פרופסור לאנדוקרינולוגיה במכללה לרפואה של האוניברסיטה של קוריאה בסיאול שבדרום קוריאה,

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר