ראש מחוז מרכז ב'מכבי':

"תושבי בני ברק הם הבריאים ביותר בישראל! אנחנו גאים להוביל מזה שנים את הרפואה בבני ברק"

ע"פ נתוני דו"ח משרד הבריאות שפורסמו השבוע, עולה כי בני ברק הינה העיר המובילה במדדי בריאות שונים ובשביעות הרצון של תושביה מהבריאות (חדשות בריאות, שיווקי)

(צילום: יחצ מכבי)

ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות, הגב' דבורה חסיד: "מכבי שירותי בריאות גאה להיות חלק משמעותי בשמירה ובקידום הבריאות של תושבי העיר. מדדי הבריאות הטובים בקרב תושבי בני ברק כפי שמשתקפים בדו"ח של משרד הבריאות, מבטאים את ההשפעה הגבוהה של שירותי הרפואה המוענקים על ידי מכבי למחצית מתושבי העיר. לאורך שנים רבות אנו פועלים לקידום הבריאות של תושבי העיר על ידי העלאת המודעות לקיום אורח חיים בריא ולבדיקות מצילות חיים, מתוך מחויבות עמוקה לבריאותם ושלומם של חברי מכבי בעיר. שמחנו מאוד לראות שפעילותנו הפורייה נושאת פרי" .
מנכ"ל מכבי רן סער: "בסופו של יום, מכבי נמדדת באיכות השירות והרפואה ברגע האמת, אך לא פחות מכך ביכולת להניע שינוי תודעתי בקרב החברים, מהלך שיעודד אותם לבצע בדיקות מצילות חיים"

פרופ' נחמן אש ראש חטיבת הבריאות ומשנה למנכ"ל מכבי: "התוצאות משמחות ואינן מפתיעות אותנו כלל, לאור העבודה המאומצת של הנהלת המחוז והמרחב לקדם את בריאותם של תושבי העיר".

השבוע פורסמו נתונים מתוך הדו"ח השנתי של משרד הבריאות, החושפים פערים משמעותיים בתחום הבריאות, בין הערים השונות בארץ. במיוחד בלטו לטובה נתוני הדו"ח, המצביעים על תושבי בני ברק כבריאים יותר וכמרוצים ביותר מבריאותם. כך למשל, בקרב תושבי בני ברק, מספר החולים במחלה הקשה, קטן משמעותית ממספרם בכלל האוכלוסייה ומנגד, תוחלת החיים בעיר היא הגבוהה ביותר בישראל.

קרדיט דמרקר

כחלק מהפעילות של העלאת המודעות לבדיקות מצילות חיים, התפרסם מכתב על ידי חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק הגאון רבי יצחק זילברשטיין בעניין עריכת בדיקות מצילות חיים, המכתב התפרסם ביוזמת ובעידוד מכבי שירותי בריאות.

במכתבו כותב הגר"י כי שאל את גיסו מרן הגר"ח קניבסקי ומצטט את תשובתו בעניין בדיקות סקר המצילות חיים, וכך כותב הגר"י זילברשטיין : "בדבר השאלה, האם מותר להיבדק בקולונוסקופיה. השיב לי מרן רבי חיים קניבסקי שליט"א : למה לא? ובדבר השאלה האם מותר להיבדק בבדיקת ממוגרפיה, השיב: אפשר לעשות.

את המכתב והשאילתא המופיעה בו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין העלה הרב יוסף בינדר, סגן מנהל מרחב בני ברק במכבי, הפועל רבות ללא לאות ובמסירות נפש, למען בריאות הציבור בבני ברק.

מכתב זה התפרסם כחלק מפרויקט 30 40 50 אותו מקדמים במכבי שירותי בריאות במטרה לעורר את המודעות והחשיבות שישנה בבדיקות רפואיות תקופתיות אשר ביכולתן להוביל לאיתור מוקדם של מחלות שונות ולהצלת חיים.

הגב' דבורה חסיד: "קרוב למאה אלף מתושבי בני ברק חברי מכבי. מכבי מובילה בבני ברק לאורך שנים, שמה בראש מעייניה את בריאות הציבור. אנו יודעים כי רפואה מקצועית אמיתית מתחילה קודם כל ברפואה מונעת וכחלק מתפיסה זו, השקנו לאחרונה את פרוייקט 30,40,50 – מהלך ראשון במסגרת הפרויקט, אנו קוראים לחברים בגילאים אלו להגיע ולהיבדק בבדיקות תקופתיות מצילות חיים בהם: סוכר, לחץ דם, ממוגרפיה, בדיקת דם סמוי ועוד ומגבירים מודעות לחשיבות של הקפדה על תזונה נכונה ועוד. אנו מציפים ללא הרף את חשיבות השמירה על אורח חיים בריא. עוד עולה בדוח כי ילדי בני ברק שומרים על משקל תקין יותר מכל עיר אחרת. אנו גאים בהובלה רבת שנים של תוכנית מכבי קל המעודדת ומדריכה צריכת מזון בריא, מאוזן ותואם את צרכי הילדים ובריאותם. כארגון שירות הבריאות הטוב בישראל והמוביל בעיר , אנו חשים מחויבות עמוקה לדאוג לבריאות של חברי מכבי בעיר ולכן נמשיך להעניק שירותי בריאות מיטביים ברחבי העיר, מתוך מחויבות עמוקה לחברי מכבי בעיר, ובריאותם".

תוצאות הדו"ח מגיעות בסמוך לפרסום סיכום נתוני המעברים בין קופות החולים לשנת 2018, ע"י המוסד לביטוח לאומי בשבוע שעבר. סיכום נתוני המעברים מציין, כי גם השנה, הכי הרבה ישראלים בחרו לעבור למכבי שירותי בריאות. בשנת 2018 הצטרפו 27,791 חברים חדשים, בכך עברה מכבי את מספר המצטרפים של שנה שעברה והיא ממשיכה להוביל במספר המצטרפים בפער משמעותי אל מול הקופות האחרות, זו השנה הרביעית ברציפות. העובדה שמכבי מובילה במספר המצטרפים ובשביעות הרצון בקרב חבריה בזכות הרופאים המומחים, הרפואה המתקדמת ותחושת החמלה שחברינו מרגישים בכל מפגש עם הצוותים במכבי, מקבלת עתה גושפנקה נוספת מדו"ח משרד הבריאות המראה כי תושבי בני ברק הם הבריאים ביותר בישראל, בהיות מכבי הקופה הנבחרת של כל בני ברקי שני.

דוגמא אחת מיני רבים לשינוי חשיבה וקידום בריאות בקרב האוכלוסייה בבני ברק:

לאחר מאמץ משותף וארוך של רופאי הילדים, האחיות והצוותים בסניפי מכבי, לשמחתנו ערכי האנמיה שנמדדו לאחר תקופה בקרב התינוקות, מציגים תוצאות מצוינות, עליה ניכרת ומשמעותית במדדי האנמיה בקרב התינוקות, תוצאות שיש להן השלכות הרות גורל גם על מדדי הברזל בגוף עד 120 שנה. ממצב בו מדדי התינוקות בבני ברק היו מתחת לממוצע בין השאר בשל חוסר מודעות, עברנו למצב שכיום תינוקות בני ברק נמצאים במקום טוב יותר מהממוצע בישראל בכל הנוגע לאנמיה, זו מהפכה של ממש וזו בשורה, כי כאן מנענו תחלואה במקום לטפל בתוצאותיה. המהלך היה שווה ונחל הצלחה רבה, יותר ויותר אימהות התחילו להקפיד על מתן ברזל יום יומי, זו משימה שרק מכבי שדואגת לחבריה לא רק בעת חולי, אלא בשגרה של מניעה ושמירה על אורח חיים בריא, יכולה להתגאות בה.

פרופ' נחמן אש ראש חטיבת הבריאות ומשנה למנכ"ל מכבי: "התוצאות משמחות ואינן מפתיעות אותנו כלל, לאור העבודה המאומצת של הנהלת המחוז והמרחב לקדם את בריאותם של תושבי העיר. חשיבות בדיקות מצילות חיים זה נר לרגלינו, אנו פועלים יום יום על מנת לגרום להעלאת המודעות אצל חברי מכבי כדי למנוע את החולי הבא. בפגישה שערכתי לפני כשבוע אצל הרה"ר לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א, הצגתי בפניו את כל הנתונים הארציים של קידום הבריאות של מכבי ברחבי הארץ, הגר"ד לאו שליט"א התרשם מעוצמת הפעילות וציין בדבריו שפעילות זו של ארגון בריאות גדול ראויה לשבח ומעלה את המודעות לבדיקות מצילות חיים".

אלי עובדיה מנהל מרחב בני ברק מדגיש: "תחושת הבריאות הטובה שיש לחברים במכבי נתרמת מהמחויבות הבולטת של העובדים, בכל הרמות, לעשות כל מה שאפשר עבור המבוטח. במכבי בבני ברק העובדים קמים בכל בוקר לעבודה, כשהמחשבה שמלווה אותם היא כיצד לסייע למבוטח, מתוך אמפתיה וחמלה וזו לא קלישאה. אנו מפעילים באופן קבוע סקרים שנועדו לספק לנו בקרה מתמדת לגבי שביעות הרצון מהטיפול והמשוב שאנו מקבלים מהמבוטחים, מלמד שאנו בדרך הנכונה. ליחס האישי ולתחושה שלמטפלים אכפת מבריאותך באמת, יש השפעה מיטיבה על תחושת הבריאות הכללית ועל שיתוף הפעולה עם הוראות והמלצות הצוות המטפל תוך קשר הדוק והתייעצות מותאמת עם הרבנים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר