שימו לב: דגני הבוקר האהובים עליכם עלולים להיות רעילים

מחקר שנערך לא מכבר מנפק לנו ממצאים מדאיגים שפורסמו לאחרונה, מהם עולה כי עקבות של קוטל עשבים - חומר רעיל ומסרטן, נמצאו בחלקים של מזון המבוסס על שיבולת שועל (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

הארגון "EWG" פרסם לאחרונה ממצאים ממחקר הטוענים כי מספר דגני בוקר פופולריים המכילים שיבולת שועל וגרנולה וחטיפי אנרגיה הכילו רעל של ממש.

הגלייפוסט, שהוא קוטל עשבים הקשור לגרימת סרטן, לדבריהם של מדעני המדינה בקליפורניה, זוהה בכל 45 הדגימות, מלבד בשתיים, שהכילו שיבולת שועל שגודלה באופן מסורתי, כך דווח ב-"EWG".

מוצרי מזון שנכללו במחקר שנגלה כי הכילו גלייפוסט היו גרנולה קלאסית, טעמים מקוריים של שיבולת שועל, דגני בוקר עם סוכר חום ועוד.

רמות קוטל העשבים שנמצאו כמעט בשלושה רבעים של דגימות אלה היו גבוהות יותר מהכמות שהמדענים החשיבו כבטוחה לצריכה על ידי ילדים.

בסביבות שליש מאותן 16 דגימות עם שיבולת שועל אורגנית הכילו רמות של גלייפוסט שהיו הרבה מתחת לסמן הבריאות של "EWG".

"EWG" דיווח כי הרמה הגבוהה ביותר של גלייפוסט שזוהתה באוכל המבוסס על שיבולת שועל היא 1,000 ppb [חלקיקים לביליון (מיליארד)], אשר זוהתה בשתי דגימות של שיבולת שועל בפחית הקוואקר המסורתית. בשלוש דגימות של דגני הבוקר הידועים, צ'יריוס, יש רמות של גלייפוסט הנעות בין 470 ppb ל-530. רמה הנחשבת בטוחה היא 160 ppb.

על פי EWG, צריכת מיליגרם אחד ליום נחשבת מספיקה כדי להוות סיכון לחלות בסרטן.

בתגובה, מחברת "קוואקר" נמסר: "אנו עומדים בגאווה מאחורי בטיחות ואיכות של מוצרי החברה שלנו. כל רמות הגלייפוסט אשר עשויות להישאר, נמצאות באופן משמעותי מתחת לכל המגבלות ותקני הבטיחות שנקבעו על ידי 'הסוכנות להגנת הסביבה' והנציבות האירופית ובטוחים לצריכה האנושית.

"ג'נרל מילס" אמרו לחדשות "סי בי אס": "המוצרים שלנו בטוחים ללא ספק. הם עומדים ברמות בטיחות רגולטוריות. 'הסוכנות להגנת הסביבה' חקרה את הנושא הזה והגדירה את הכללים שאנחנו עוקבים אחריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר