זו לא רק סיסמא: דיאטת דש היא הטובה ביותר בעולם

הורדת קבוצות מזון מהתפריט זה לא "הקטע" שלכם אבל לאכול טוב ולטפל בבריאות שלכם, לעומת זאת, זה משהו שאתם יכולים לגמרי ליישם? הכירו את דיאטת דש, המומלצת ע"י רופאים וקלה לביצוע (בריאות)

(צילום: Anna Pelzer on Unsplash)

ספירה של קלוריות והורדת קבוצות מזון מהתפריט זה לא "הקטע" שלכם אבל לאכול טוב ולטפל בבריאות שלכם, לעומת זאת, זה משהו שאתם יכולים לגמרי ליישם? הכירו את דיאטת דש, המומלצת על ידי רופאים וקלה מאד לביצוע.

אז מהי בדיוק דיאטת דש? דיאטת דש, ששמה המלא הוא Dietary Approaches to Stop Hypertension (דיאטה למניעת יתר לחץ דם), מייצגת גישות דיאטה שתומכות בעצירת לחץ דם גבוה ומעודדת הורדת צריכת נתרן ואכילת מגוון רחב של מזונות עשירים ומזינים כדי למנוע לחץ דם גבוה בעתיד.

גם אם אין לכם בעיות בלחץ הדם, הדיאטה יכולה להועיל לכל אחד.

מה בתפריט? דיאטת דש דומה לדיאטה הים תיכונית עם דגש על פירות, ירקות, חלב דל שומן, דגנים מלאים, חלבון רזה, אגוזים וקטניות. יום טיפוסי עשוי להתחיל עם בייגל שלם, כמה כפות של חמאת בוטנים ללא מלח, אחריו סלט ירקות ארוז לארוחת צהריים ולאחר מכן דג סלמון וקערה עם דגנים לארוחת ערב.

התפריט די גמיש, אבל אתם צריכים להגביל צריכה של שומן בשר, מזונות חלביים עתירי שומן, מזון מעובד, סוכר ומלח.

כמה מלח הוא יותר מדי? דיאטת דש ממליצה שרוב האנשים יצרכו פחות מ-1,500 מ"ג של נתרן ליום (כ-3/4 כפית), אם כי אנשים ללא סיכון ליתר לחץ דם יכולים לאכול עד 2,300 מ"ג ליום (בערך כפית אחת).

למה כדאי לכם לנסות את השיטה? דיאטת דש הוכחה כמורידה את לחץ הדם ומפחיתה את רמות הכולסטרול. תוצאות אלו בשילוב עם הקלות שבה ניתן ליישם את הדיאטה הזו, היא זכתה לסימון עליון ברשימת הדיאטות הטובות ביותר בארה"ב במשך כמה שנים והיא גם מומלצת על ידי איגוד הלב האמריקאי.

אה, ורק במקרה שאתם צריכים סיבה נוספת כדי ליישם אותה, יש גם ראיות שאנשים ירדו במשקל בדיאטת דש.

מהם החסרונות? אכילה בחוץ יכולה להיות מסובכת, שכן מסעדות אוהבות להוסיף כמויות רבות של מלח לאוכל שלהם. ההימור הטוב ביותר הוא לבקש ירקות מאודים ורטבים בצד ולא להוסיף מלח.

השורה התחתונה: דיאטת דש מנחה לאכול מאכלים מזינים יותר ולהגביל את אלה שאינם טובים לגופנו. היא נטולת גימיקים, קל לציית לחוקיה והיא מגובה במחקרים.

גולת הכותרת: היא מאפשרת לכם לאכול פסטה (מחיטה מלאה) ופסטה תמיד באה טוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר