אאא

אנחנו יודעים שסוכר הוא לא טוב לנו, אבל זה פשוט כל כך קשה להפסיק לצרוך אותו. כפי שמתברר, זה לא רק כוח הרצון שלנו: לדברי חוקרים באוניברסיטת מישיגן, סוכר יכול להיות ממכר באופן דומה לסמים ואלכוהול (כולל תסמיני הגמילה).

ד"ר ג'ים לאוואל, רוקח קליני, סופר ותזונאי קליני מוסמך, מנדב את עצותיו לחיתוך הסוכר מחיינו מבלי להשתגע.

קחו צעדים קטנים

"הכל או כלום" זה נהדר בתיאוריה, אבל כמעט בלתי אפשרי במציאות. לדברי ד"ר לאוואל, גישה איטית יותר יכולה להיות המפתח להצלחה לטווח ארוך.

"אם אתם בדרך כלל מוהלים שתי כפיות סוכר בקפה שלכם, קצצו לכפית אחת במשך שבוע ואז חצי כפית בשבוע שלאחריו", הוא אומר. "בסופו של דבר, תגיעו למצב שבו לא תזדקקו לסוכר בכלל".

היזהרו מסוכרים מוסתרים

רק בגלל שאתם לא ממלאים פיכם בעוגיות, סוכריות ומשקאות ממותקים, אין זה אומר שאתם לא צורכים סוכר. "סירופ לשיעול, מסטיקים, רוטב עגבניות, מרקים, רטבים לסלט ולבשר בארוחת צהריים, מכילים לעיתים קרובות סוכר נסתר", אומר ד"ר לאוואל.

כמה מן הפושעים הגדולים ביותר, הוא הוסיף, הם שייקים מפירות טריים, משקאות ספורט וחטיפי אנרגיה. קראו את רשימות המרכיבים האלה, חברים.

מצאו דרכים כדי לשחרר מתח

לפי ד"ר לאוואל, מתח יכול לגרום לכם להשתוקק לסוכר (אנו מניחים שזהו מידע שאיננו חדש לכם), שכן אכילת ממתקים יכולה לעזור להגדיל את הייצור של סרוטונין, נוירוטרנסמיטר מרגיע.

כדי להימנע מאכילה חסרת מעצורים של מתוקים כתוצאה מלחץ, ד"ר לאוואל מציע לקחת "תוספים לאיזון מתח המכילים מרכיבים כמו רודיולה, ויתניה משכרת, ויטמין בי וכו', אשר יכולים לסייע בנטרול הורמוני הלחץ ולתמוך בייצור סרוטונין טוב יותר מבלי להזדקק לממתקים".