פרסום ראשון

הרבנים לרוכשים המיואשים מ'אחיסמך': אל תלכו לערכאות

חברי בית הדין שהתירו בעבר למאות רוכשי הדירות ב'אחיסמך', לתבוע אותן בבית המשפט, חזרו בהם לאחרונה • במקביל, מרן הגר"ח קנייבסקי חתם על פנייה ישירה לקונים הכועסים • כל הפרטים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

פרסום ראשון: כוונתם של רבים מהחרדים שממתינים כ-8 שנים להיכנס לדירות שקנו דרך קבוצת הרכישה 'דיור למעשה' בפרויקט אחיסמך הסמוך ללוד, להציל את רכושם באמצעות תביעה משפטית, זאת לאחר מאבק ארוך וסבוך - צפויה להיכשל, בעקבות הוראה חדשה של גדולי ישראל.

כזכור, מארגני קבוצת הרכישה לא הצליחו לקדם את הבניה בפרויקט המדובר, והרוכשים החרדים ששמו את כל כספם על הפרויקט, נגררו בעל כורחם למאבק משפטי בין המשקיעים לבין חלק מחברי הקבוצה.

המאבק בין הצדדים כבר מתגלגל זה תקופה בבתי משפט, כאשר רוכשי הדירות החרדים נמצאים בתווך - ללא פתרון.

ראש העיר לוד בראיון ל'כיכר השבת' על פרויקט אחיסמך. ארכיון (צילוםף כיכר השבת)

כעת נודע כאמור ל'כיכר השבת', כי בהתערבות בית הדין בבני ברק, יצאה ההוראה: לא לערב יותר את בתי המשפט, אלא להגיע לבוררות אצל דיינים מוסמכים. בכך חוזרים בהם הדיינים מהיתר קודם שלהם להליכה לערכאות.

במקביל, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי חתם על מכתב נוסף לאותה מטרה, וכך הוא נפתח: "היות וזה כבר כמה שנים אשר הבניה בפרויקט הנ"ל מתעכבת מסיבות שונות, וזעקת המשפחות אשר רכשו שם את בתיהם באה אלינו".

המכתב, בחתימת מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום מסך)

"והמה עתה הוקם בית דין של דיינים מומחים ומופלגים, אשר מונו כשלוחנו לדון בכל הטוען ונטען שבפרויקט הנ"ל, וכבר נודע כי ידם רב להם בעניינים מעין אלו הלא הם הרבנים הגאונים הר"א דביר, הר"מ הייזלר והר"י רוזנטל".

הרבנים ממשיכים וכותבים: "והיות וכפי הנראה בכוחם של הבית דין להוציא את הבניה מהכוח לפועל, להעמיד האמת על תילה, ולהשכין שלום אמת בין כולם, על כן דעתנו כי על כל הנוגעים בדבר, חברי הקבוצה וכל המתעסקים בעניין, לחתום על שטר הבוררין, כפי הנוסח שנוסח, על ידי הבית דין הנ"ל, ללא שום ערעור".

"על כל הצדדים לסייע להתקדמות הפרויקט", מסיימים הרבנים את מכתבם, "ובוודאי שלא לפעול ולגרום להפרעה ועיכוב בכל דרך שהיא, דהוא הזיקא דרבים, ובס"ד במהרה יזכו כולם לראות בתיהם ביישוב הדעת והרחבת הלב".

מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

כאמור בית הדין בני ברק פרסם מכתב בו הוא מבטל את ההיתר שנתן בעבר לצדדים לפנות לערכאות. וכך כותבים הדיינים רבי יואל פרידמן ורבי אליהו פוזן: "אנו הח"מ התירו בעבר למספר רוכשים לפנות לערכאות וזאת משול שהיה מראה שחלק מהצדדים לא ירצו להתדיין בבית דין. לאחר זמן מינה וועד הרבנים של הפרויקט הרכב בית דין שידון בין כל הצדדים".

"היות ועל פי הנראה קיים סיכוי סביר לסיים את הסכסוך בהליך בוררות. בוודאי כאשר אלו שביקשו את ההיתר ישתפו פעולה ויתמכו בהליך הבוררות, לכן ההיתר לפניה לערכאות שניתן ביום כ"ה סיוון תשע"ז בוטל, ועל כל הצדדים - כולל כל רוכש באופן אישי - לחתום על הסכמה לדיון בהרכב הנ"ל", חותמים הדיינים הנחשבים.

הדיינים חוזרים בהם מהיתר הפנייה לערכאות (צילום מסך)
שטר הבוררות עליו הרוכשים והמשקיעים מתבקשים כעת לחתום (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר