"אני יודע איך חושבים חרדית"

הכותל הרפורמי, שבת וגיוס: ניר ברקת באולפן כיכר השבת

הכותל הרפורמי, חוק הגיוס, חוק המרכולים, היחסים עם החרדים, קמפיין השנאה של איווט ליברמן, הניצחון בפריימריז והשאיפה להיות ראש ממשלה • מועמד הליכוד לכנסת ניר ברקת בראיון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת הפתיע, בשבוע שעבר, את הפרשנים כאשר הצליח להתברג בעשירייה הפותחת של רשימת 'הליכוד' לכנסת.

בראיון באולפן 'כיכר השבת', מדבר ברקת על הניצחון, כתב אישום לנתניהו, חוק הגיוס, הכותל הרפורמי וחוק המרכולים של אריה דרעי.

כותרות הראיון עם ניר ברקת

הניצחון: "הסתובבתי המון בשטח, דיברתי עם הליכודניקים, בוודאי שהם רצו אנשים שיביאו ערך מוסף. הם ראו מה עשיתי בירושלים, שמעו מה אני עושה, הבינו שאני בא לנתינה, לעשות לעם ישראל. מסבר שהם רצו אותי כחלק מהמנהיגות הלאומית".

המטרה: "אני רוצה לקחת את ניסיון חיי, כמי שהוביל סדרת רפורמות בירושלים, המכלול הזה, הניסיון חיים שצברתי בירושלים, מאוד רלוונטי ברמה הלאומית. אני מסתכל על המכלול: הייתי שר החוץ של ירושלים, הייתי שר חינוך בעיר. האתגר הגדול: לשאול את ראש הממשלה - איפה הוא רוצה לראות אותי משלים את הפאזל של העשייה".

כתב אישום נגד נתניהו - ערב הבחירות: "לצערי הרב, זה לא נכון דמוקרטית, שכן מה קורה בכתב אישום? ישימו את האשמות כנגד רה"מ, על מנת שרה":מ יוכל להפוך את זה - הוא צריף תהליך, בסבירות גבוהה הדברים יכולים להתהפך".

הימין החדש והגיסה אלונה ברקת: "אני רוצה לטעון שככל שהליכוד חזק יותר - אנחנו יכולים להוביל מהלכים, זה יכריע את הממשלה הבאה. הימין החדש, מתוך הנחה שהליכוד יהיה חזק, הם יהיו שותף טבעי בקואליציה של רה"מ נתניהו. אנחנו אומנם באותו מחנה, אבל מבחינתי - חיזוק הליכוד הוא קריטי".

השאיפה להיות ראש ממשלה: "זה לא על השולחן. עם כל הכבוד, אני רוצה להיכנס ולסייע לנצח את הבחירות. ואז לעשות קדנציה כשר, ככל שרה"מ יטיל עלי. אני בא לשרת את עם ישראל. נתניהו עושה עבודה נפלאה. יגיע היום שירצה רה"מ לעבור הלאה? אז נדבר. זה לא על השולחן".

היחסים עם החרדים: "אני רואה את הציבור החרדי כשותף בהרבה נושאים שלי. אם נסתכל היום מה המצב של החרדים בירושלים לעומת מה שהיה פה לפני עשור - המצב הרבה יותר טוב. אני יודע להסביר לציבור הלא חרדי איך חושבים 'חרדית' ומה חשוב לחרדים ואיך מגיעים להסכמים.

"אתה לא תמצא במערכות השלטון אנשים שכל כך חיו עם המגזר החריד, אני אוהב את המגזר ויודע לשרת אותו".

חוק הגיוס: "אין פה בעיה אמיתית, זו בעיה פוליטית מדומה. אם אתה שואל את צה"ל האם צריך לגייס הרבה יותר חרדים, הם יגידו לך 'לאט לאט, אנחנו יודעים לגייס את כמות החרידם שאנחנו זקוקים להם בפועל', יש כאן איזונים שצה"ל יודע לשמר.

"אם אתה לא כופה אלא משמר, אתה אומר שמי שתורתו אינה אומנותו - רוצה לבוא ולשרת בצה"ל, אם תשווק ולא תכפה אתה תקבל יותר חרדים, אין פה בעיה אמיתית".

קמפיין ליברמן ולפיד נגד חרדים: "זה רחוק מתפיסת עולמי, אני איש של חיבורים, איך לחבר את הציבור החרדי. אתה תמצא אותי כשותף טבעי של הציבור החרדי".

הכותל הרפורמי: "הכותל, כמקום הקדוש ביותר לעם היהודי, צריך לשמר שזה ינוהל כפי שהיה עד כה. השאלה שהייתה האם לאשר מתווה כזה או אחר. התפיסה הרבנית הקלסית - נגד. בג"צ - אם לא נמצא פשרה שמקובלת על כולם הוא יכפה הסדר על רחבת הכותל. צריך אומץ לב למצוא את הדרך שאפשר להגיע להסכמות".

חוק השבת והסטטוס קוו: "אני חסיד סטטוס קוו. השאלה איפה ואיך, לפני החוק יש סטטוס קוו. אנחנו במדינת ישראל חיים אוכלוסיות מעורבות, והפן היהודי - דתי - השבת, אני נותן לו משקל גדול. זה נכון אולי שהחילונים מתנהלים אחרת, אבל הערך של השבת הוא טוב. אני - כראש העיר - עשיתי הכל לפעול במסגרת הסטטוס קוו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר