"בשם כל הנשים"

תביעה: 'איקאה' פרסמה קטלוג לחרדים ללא נשים

בקטלוג הייחודי לציבור החרדי בישראל של ענקית הריהוט השוודית, אין תמונות נשים. עו"ד ישראלית החליטה להגיש תביעה ייצוגית על סך 1.5 מיליון שקל, כ"פיצוי לנפגעות" (חוק)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
איקאה (צילום: Hagit Rabinowitz/Flash90)

בקשה להגשת תביעה ייצוגית נגד חברת 'איקאה' הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשל פרסום קטלוג ייעודי לציבור החרדי, שאינו כולל תמונות נשים.

את התביעה הגישה חנה כצמן, המגדירה את עצמה דתית-לאומית, לאחר שלטענתה כאשר קיבלה את הקטלוג המדובר לביתה, נפגעה מהעדר תמונות הנשים.

יצוין כי לא מדובר בקטלוג חדש, אלא בקטלוג שכבר הופץ לפני שנתיים, אז איקאה העולמית כבר התנצלה על כך, טענה כי לא ידעה מראש ומאז לא הוציאה עוד קטלוגים ללא תמונות נשים.

עם זאת, העתירה הוגשה רק עכשיו, בעקבות התקדים שנוצר כאשר בית המשפט חייב את רדיו 'קול ברמה' בתשלום מיליון שקל בעקבות טענות כי מנעו מנשים לעלות לשידור.

בבקשה לתביעה הנוכחית נטען, כי בהפצת הקטלוג "הפרה איקאה ישראל את הוראות חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים, תשס"א - 2000 - חוק האוסר על מתן שירות או אספקת מוצר מפלה. הבקשה מוגשת בשם כלל הנשים שקיבלו לביתן את הקטלוג המפלה".

הסכום הנתבע, הוא 1.5 מיליון שקל, על פי הפירוט הבא: "מסקר שנערך לרגל הגשת הבקשה עולה כי הנשים שחשו פגועות מהדרת הנשים מהקטלוג הן כ-10,000 נשים, ובית המשפט מתבקש לפסוק נזק של לפחות 1,500 שקל לכל אישה שנפגעה".

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, המייצגת את התובעת מסרה כי "מטרתה של תובענה ייצוגית זו היא לפצות את אותן נשים שנפגעו עקב התנהלותה המפלה והמדירה של איקאה וכן לגרום להפצת קטלוג חדש שבו מופיעות ילדות ונשים לכל אותם בתים שקיבלו את הקטלוג המפלה. בנוסף, היא נועדה להעביר מסר לאיקאה ולכל חברה אחרת שתבקש לשווק את מוצריה תוך העלמת נשים, לפיו הדרת נשים היא אסורה וחברה שתדיר נשים תיאלץ לשלם פיצויים גבוהים בשל כך".

מחברת איקאה נמסר בתגובה: "התובעים בחרו להעביר את המסמך לעיתונות עוד בטרם הגשתו אלינו. התובעים פנו אלינו בעבר, ונמצא כי אין יסוד לטענותיהם. לכשיגישו את המסמך אלינו, נלמד ונגיב לגופו".

ממטה חברת איקאה בשוודיה נמסר כי הם מתנצלים על פרסום הקטלוג ממנו נעדרות הנשים, והוסיפו כי הם מתנצלים ומבינים את הכעס של האנשים, שכן הקטלוג אינו מייצג את העמדות של איקאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר