הוזלת המזון

ח"כ יעקב אשר ובכירי משרד הבריאות דנו ברווחת חולי הצליאק

ח"כ יעקב אשר נועד עם בכירי משרדי הבריאות והכלכלה, בברכת סגן השר יעקב ליצמן, במטרה להביא להוזלה נוספת במחירי המזון ללא גלוטן לטובת חולי הצליאק (חדשות, בריאות)

ח"כ יעקב אשר ובכירי משרד הבריאות בפגישה (באדיבות המצלם)

בעקבות פעילות שדולת הצליאק בכנסת, שהוקמה ע"י ח"כ מירב בן ארי ויעקב אשר, להביא להוזלת מחירי המזון ללא גלוטן, נועד יו"ר השדולה ח"כ יעקב אשר, בתמיכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לישיבה מקצועית עם בכירי משרד הבריאות - המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, יועץ המנכ"ל בועז סופר ופרו' רונית אנדוולט מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות, יחד עם רן קיויתי ויוסי עדס ראשי הסוכנות לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.

בישיבה נדונו בהרחבה האתגרים הקיימים ונבחנו מגוון דרכים לסייע לחולי צליאק בהקלה על ההתמודדות היומיומית כמו הוזלת מחירי המוצרים, הרחבת סל המוצרים המיובאים באמצעות הקלות רגולטוריות על ייצור מקומי ומוצרים מיובאים.

במרכז הדיון עלתה הדרישה להרחבת סל המוצרים נטולי הגלוטן המיובאים לארץ, הכרה בתקני ייצור נוספים ומקילים, ביטול ההגבלה הרואה במוצר ללא גלוטן מוצר רגיש והפחתה בירוקרטית באופן שיאפשר יבוא מקביל של מוצרי מזון נוספים.

במהלך הישיבה סוכם כי משרד הבריאות יערוך כבר בשנה הקרובה שינויים בדרישות התקנים של ייבוא המזון כדי להביא להגדלת התחרות והוזלת מחירים.

עוד סוכם כי במקביל להפחתת הרגולציה ע"י משרד הבריאות, בנוסף למענק הניתן למפעלים המייצרים קמח ללא גלוטן, משרד הכלכלה יסייע במימון עלות הייעוץ וההדרכה למפעלים המבקשים לקבל תו תקן GMP המעיד על תנאי ייצור נאותים ללא חשש גלוטן הנדרשים על פי חוק, במקביל תבוצע בדיקה להכרה בתקנים חלופיים עבור מפעלים המייצרים גם מזון רגיל במקביל לייצור מזון ללא גלוטן.

עוד עלתה הדרישה מול משרד הבריאות לפעול לסבסוד מחיר הלחם ללא גלוטן המשווק בחנויות, בנוסף לסבסוד הקמחים המגיע למפעלים, המותיר את מחיר לצרכן גבוה באופן משמעותי וסוכם כי המשרד יבחן בחיוב סבסוד נפרד ללחם ללא גלוטן כדי להוזיל את המחיר באופן משמעותי.

ח"כ אשר הדגיש בסיום הדיון את חשיבות העמידה לימינם של חולי הצליאק בשיתוף פעולה כולל של הדרגים המקצועיים מכל משרדי הממשלה הרלוונטים ואמר כי בכוונתו לגבש חזית אחידה עם נציגים ממפלגות נוספות בדרישה לכלול בהסכמים הקואליציונים סל הטבות כולל למען אוכלוסיית הרגישים לגלוטן.

ח"כ אשר בירך על מעורבותו הרבה של סגן השר ליצמן לטובת חולי הצליאק בהנחיית הדרגים המקצועיים למציאת והשגת פתרונות שיוזילו את מחירי המזון המתאים להם ושיבח את שיתוף הפעולה הפורה הקיים עם שר הכלכלה אלי כהן ואנשי המקצוע במשרדו בנושא זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר