המדע מאשר: טפשת הריון היא תופעה עם ביסוס מדעי

כל אישה שחוותה אי פעם היריון, כנראה שמה את שלט המזגן במקרר ותירצה את העניין בטפשת הריון ומי שמעולם לא היתה בהיריון, כנראה מגלגלת את עיניה למשמע התירוץ (הריון ולידה)

(צילום: שאטרסטוק)

היריון זו תקופה של 9 חודשים מאתגרים למדי. הגוף מתמודד עם לא מעט תופעות לוואי פיזיות, כמו בחילות, חשקים לשילובי מזון שונים ומשונים, עלייה במשקל ועוד. גם בפן המנטלי חלים שינויים. כל אישה שחוותה אי פעם היריון, כנראה שמה את שלט המזגן במקרר ותירצה את העניין בטפשת הריון ומי שמעולם לא היתה בהיריון, קרוב לוודאי מגלגלת את עיניה למשמע התירוץ.

אם אתן משתייכות לקבוצה השניה, אתן חייבות התנצלות. הסיבה לכך היא מחקר שפורסם בכתב העת "Nature Neuroscience" שלא רק אישר את קיומה של תופעת טפשת ההריון, אלא גם הוסיף כי היא עלולה להימשך עד שנתיים לאחר הריון.

המחקר, שעקב אחר 25 נשים בשנות השלושים לחייהן, בספרד, במשך חמש שנים, מצא כי שותפות ביצירת אדם אחר משנה את גודלם ומבנם של חלקים במוח העוסקים בתפיסת רגשות ואמפתיה. מעבר לכך, רוב השינויים הללו נשארו עד שנתיים לאחר מכן.

עוד פרט מעניין (או מתוק, החליטו בעצמכן) מדענים גילו גם שככל שגדלה כמות החומר האפור (האחראי על עיבוד מידע) שאישה איבדה, כך היא היתה מחוברת רגשית יותר לתינוק שלה.

אז בפעם הבאה שהחברה המצפה שלכן תגיע באיחור למסעדה שבה קבעתן להיפגש, סלחו לה. זו לא היא, זה הוא.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית